نیاز روزانه ۹۰۰۰ تُن مرغ مصرفی کشور باید در داخل تأمین شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیام امروز، رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

دکتر محمدعلی نیکبخت؛ وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: مسئولیت بسیار سنگینی متوجه ما است و آن هم در حوزه اجرا و سیاست‌گذاری برای تامین غذای کافی جمعیت ۸۵ میلیون ایرانی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما باید همه محصولات کشاورزی را در داخل تامین کنیم. نیاز روزانه مصرف مرغ کشور ۸٫۵ تا ۹ هزار تن است و این امکان وجود ندارد که ما از کشورهای اطراف مرغ آماده طبخ بیاوریم و محکوم هستیم محصولات غذایی را در داخل تولید کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسئولیت سنگینی در حوزه غذا و کشاورزی برعهده دانش‌بنیان‌ها است و امید زیادی به دانشگاه‌ها، دانشکده‌های کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان بستیم.

وی تاکید کرد: در تأمین نهاده‌ها و تولید محصولات کشاورزی بسترهای بسیار خوبی وجود دارد و باید فضا به گونه‌ای باز شود که از ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی نیز حداکثر استفاده شود و در این زمینه آمادگی همکاری با دانش‌بنیان‌ها را داریم.

وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها دچار عقب‌ماندگی است و باید هرچه سریع‌تر این عقب‌ماندگی جبران شود.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

راه‌های پی بردن به اختلالات یادگیری در بزرگسالان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۲۶ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ به غیر از کودکان، گاهی اوقات در برخی از بزرگسالان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner