سوله آکام فلز

۱٠ کشوری که بیشتر هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند

کدام کشور‌ها بیشتر در فضای مجازی مورد حمله قرار می‌گیرند؟ گزارش ۱۲ شهریور امسال وبسایت بلک‌بری نشان می‌دهد که عوامل تهدید سایبری بیش از هر کشور دیگری در جهان، نهاد‌ها را در ایالات متحده هدف قرار می‌دهند. این گزارش همچنین فهرست کاملی از ۱٠ کشور را که اغلب در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند، ارائه می‌کند.

بر اساس این گزارش ۱٠ کشوری که بیشترین حمله را در فضای سایبری داشته اند، به ترتیب آمریکا (۶۵٪ از حملات سایبری)، ژاپن (۸%)، برزیل (۶%)، کانادا (۵%)، استرالیا (۴%)، مکزیک (۴%)، کره (۲%)، شیلی (۲%)، هند (۲%) و پرو (۲%) بودند.

براساس این گزارش، علی رغم این که رسانه‌های ضد ایرانی مرتبا ایران را متهم به این می‌کنند که در آماج حملات سایبری موفق قرار دارد، اما گزارش بلک‌بری و سایر شرکت‌ها و نهاد‌های معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد که ایران جزو ده کشور اول جهان که هدف حملات سایبری قرار می‌گیرند، نیست.

البته بلک بری در یک گزارش دیگر که دو ماه بعد و در آبان ماه منتشر کرده است، ۵ کشور ایالات متحده، کانادا، ژاپن، پرو و هند که بیشتر هدف حملات سایبری قرار را در راس این لیست قرار داده است.

چرا عوامل تهدید سایبری این کشور‌ها را هدف قرار می‌دهند؟

چرا بازیگران تهدید این کشور‌ها را بیشتر با حملات سایبری هدف قرار می‌دهند؟ به گفته معاون تحقیقات و اطلاعات بلک بری، چندین ویژگی وجود دارد که یک کشور و سازمان آن را به هدفی مطلوب برای بازیگران تهدید تبدیل می‌کند. او می‌گوید: تحقیق ما نشان می‌دهد که همبستگی مثبتی بین افزایش تعداد حملات سایبری و کشور‌هایی که ضریب نفوذ اینترنت بیشتر، اقتصاد‌های قابل توجه و جمعیت بیشتری دارند، وجود دارد.
به نظر می‌رسد تعداد عوامل تهدید با انگیزه سیاسی نیز در حال افزایش است که شامل انتشار گسترده اطلاعات نادرست از طریق سایت‌های خبری جعلی، شناسایی اعمال و رفتار روزنامه نگاران و مخالفان و همچنین تلاش برای حملات سایبری مستقیم به سازمان‌های دولتی و نظامی می‌شود.

منبع: فارس

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم-پیام امروز

شرکت بایت‌دنس در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای فروش شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک ندارد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *