سوله آکام فلز

هوش مصنوعی و افزایش شدید تقاضای جهانی برای مس-پیام امروز


طبق گزارش وبگاه خبری Reuters، بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی متخصصان شرکت تجاری ترافیگورا (Trafigura) احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ یک میلیون تن به تقاضای جهانی برای مس مورد استفاده در توسعه فناوری هوش مصنوعی و مراکز داده افزوده می‌شود و کسری عرضه را تا پایان دهه تشدید می‌کند.

انتظار می‌رود که فرایند انتقال انرژی شامل خودرو‌های الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر، موجب افزایش مصرف مس در سال‌های آینده شود؛ زیرا جهان به سمت حذف انتشار کربن حرکت می‌کند.

سعد رحیم، اقتصاددان ارشد شرکت ترافیگورا در اجلاس جهانی کالا‌های فایننشال تایمز در شهر لوزان سوئیس گفت: «اگر تقاضای مرتبط با مراکز داده و هوش مصنوعی را در نظر بگیرید، این رشد ناگهان افزایش یافته است.»

بر همین اساس انتظار می‌رود که تقاضای جهانی مس در سال جاری حدود ۲۶ میلیون تن باشد. نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که افزایش کسری بازار مس به بیش از ۱۰۰هزار تن در سال ۲۰۲۵ برسد. این در حالی که کمبود آن در سال جاری ۳۵ هزار تن است.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده مس جهان محسوب می‌شود که بر عرضه جهانی بسیاری از فلزات صنعتی دیگر برای انتقال انرژی تسلط دارد و این موضوع باعث نگرانی اروپایی‌ها در مسیر رسیدن به کربن صفر شده است.

منبع: زاویه


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول-پیام امروز

۰۹:۴۶ – ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۶ – ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ طبق آمار بانک مرکزی، میانگین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *