سوله آکام فلز

هشدار هواشناسی برای حتمال وقوع سیل در ۱۰ استان کشور-پیام امروز


فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای جاری شدن سیل و بر روز روان آب در برخی از نواحی کشور خبر داد و گفت : سازمان هواشناسی در پی احتمال وقوع بارش‌های محلی شدید، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

 وی افزود: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

او یادآور شد: این سامانه در روز شنبه، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و در روز یکشنبه، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را در بر خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی  اظهار کرد: در پی فعالیت این سامانه احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های  کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود خواهد داشت.

وی افزود: در نتیجه  در سفر‌های بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زورگیری و اخاذی از رانندگان امداد خودرو-پیام امروز

۱۴:۰۹ – ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۰۹ – ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ شکات پرونده که همگی رانندگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *