هم افزایی با سایر کلانشهرها از برنامه‌های مرکز مطالعات شهرداری تهران

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، هم افزایی با سایر کلانشهرها را یکی از برنامه های خود در مرکز عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمد منان رئیسی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از پورتال جامع مطالعات شهری ایران و همکاری با مراکز پژوهشی شوراهای هفت کلان شهر کشور با بیان اینکه اقدامات باید آگاهانه و با مطالعه انجام شود، اظهار کرد: مرکز مطالعات با سابقه بیش از نیم قرن به عنوان یک بازوی مطالعاتی در کنار شهرداری است.

وی هم افزایی با سایر کلانشهرها را یکی از برنامه های خود در مرکز عنوان کرد و افزود: از دو ماه پیش با همکاری کلانشهرها از جمله اهواز، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و قم هم افزایی صورت گرفت. با توجه به اینکه همیاری شوراها منجر به همکاری شهرداری ها می شد برقراری این ارتباط را با شورای کلانشهرها آغاز کردیم.

سرپرست مرکز مطالعات شهرداری تهران ادامه داد: پورتال جامع مطالعات شهری به تفکیک بخش های مختلف تشکیل شده که قابلیت بازدید برای عموم علاقمندان به مطالعات شهری وجود دارد. بدون بروکراسی پیچیده امکان در اختیار قرار دادن مطالعات وجود دارد و از موازی کاری در این زمینه نیز جلوگیری می شود.

منان رئیسی با بیان اینکه ۲۷۰۰ سند پژوهشی در نیم قرن اخیر تولید شده است، خاطرنشان کرد: ۶ هزار رکورد پژوهشی در طول این مدت در مرکز تهیه شده است. بخش قابل توجهی از این مطالعات در گذشته اجرایی نشده که خوشبختانه با توجه شهردار به این موضوع، معاونت کاربست در مرکز تشکیل شده و طرح ها در این معاونت دنبال می شود تا شهروندان بتوانند از نتایج آن برخوردار شوند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی  پبشنهاد کرد که شهرداری لوایح را پیش از ارسال به شورا در اختیار مرکز مطالعات قرار دهد، ارائه لایحه های شهرداری به مرکز مطالعات پیش از ارسال به شورای شهر موجب غنای لوایح می‌شود.

وی افزود: در ادوار گذشته با توجه به ماموریت مرکز مطالعات شهرداری تهران در پژوهش و کارهای کارشناسی، لوایح به این مرکز ارسال و پس از کارهای پژوهشی به شورای شهر می آمد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که شهرداری تهران لایحه های خود را پیش از ارسال به شورای شهر مورد مطالعه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران قرار دهد.

پیرهادی تاکید کرد: این اقدام موجب می‌شود تا لوایح شهرداری از غنای لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner