سوله آکام فلز

هوش مصنوعی احتمالاً برخی مشاغل خلاق انسان‌ها را از بین می‌برد-پیام امروز


از زمانی که OpenAI، چت‌بات ChatGPT، را برای عموم منتشر کرد، ترس از اینکه انواع مختلف هوش مصنوعی مولد بتوانند شغل انسان‌ها را تصاحب یا حذف کنند، در طیف وسیعی از صنایع به وجود آمده است. اکنون «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI دراین‌باره صحبت کرده و گفته این فناوری احتمالاً برخی مشاغل خلاق را نیز از بین می‌برد.

میرا موراتی در مصاحبه جدیدش با «جفری بلکبرن» از دانشگاه دارموث درباره رقابت و همکاری هوش مصنوعی و انسان صحبت کرده است. او در قسمتی از گفته‌هایش به مشاغل خلاق اشاره می‌کند:

«برخی مشاغل خلاق ممکن است از بین بروند، اما چه‌بسا این مشاغل در وهله اول نباید وجود می‌داشتند، مخصوصاً اگر خروجی محتوای آنها کیفیت بالایی ندارد. واقعاً معتقدم استفاده از [هوش مصنوعی]به‌عنوان ابزاری برای آموزش و خلاقیت، به هوش ما وسعت خواهد داد.»

پیش‌ازاین نیز میرا موراتی بر همکاری این فناوری با انسان تأکید داشت، به نظر او هوش مصنوعی تا حد زیادی ابزاری خواهد بود که انسان بتواند با آن کار کند. همچنین میرا موراتی درباره قابلیت‌های مدل آینده OpenAI یعنی GPT-5 صحبت کرده است.

نظرات مدیر ارشد OpenAI درباره هوش مصنوعی و مشاغل

در جریان جشنواره بین‌المللی خلاقیت Cannes Lions، میرا موراتی طی گفتگوی دیگری نیز پیش‌بینی کرد در آینده بین انسان‌ها و هوش مصنوعی همکاری‌های مختلفی وجود خواهد داشت. به نظر او، هوش مصنوعی بیشتر ابزاری برای کار انسان‌ها خواهد بود.

بااین‌حال، افراد زیادی که در حوزه خلاقیت، مانند بازیگری، نویسندگی، صداپیشگی، عکاسی و نقاشی، فعالیت می‌کنند، اعتراض و نگرانی‌شان را درباره هوش مصنوعی ابراز کرده‌اند. به نظر آنها، فناوری پرشتاب هوش مصنوعی مولد می‌تواند شغل آنها را از دستشان دربیاورد. باتوجه‌به سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری شرکت‌هایی، مانند مایکروسافت و گوگل، روی این فناوری، نگرانی این افراد بجاست.

از سویی، هوش مصنوعی می‌تواند شغل‌های جدیدی ایجاد کند و زمان انجام برخی کار‌های خسته‌کننده را کاهش بدهد. همچنین اگر خروجی‌های هوش مصنوعی ضعیف باشد، همچنان به انسان‌ها برای بازسازی یا اصلاح این خروجی‌ها نیاز خواهد بود.

منبع: دیجیاتو


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آغاز تمرینات مردان والیبال نشسته از ششم تیرماه-پیام امروز

اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان از ششم تا یازدهم تیرماه در کمپ تیم‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *