والیبال فارس در انتظار سامان/حمایت مالی عنصر اصلی رشد ورزش

ایسنا/فارس از یک سو منتقدان والیبال فارس نسبت به طولانی شدن مدت زمان سرپرستی این هیئت گلایه دارند و از طرفی مسئولان هیئت نیز خود را خواهان برگزاری انتخابات مجمع نشان می دهند؛ به نوعی همه فعالان و علاقه‌مندان این رشته ورزشی، در انتظار سامانی دوباره هستند.

هیئت والیبال فارس از تیرماه سال ۱۴۰۰ با سرپرستی میثم خضری اداره می شود. در حکم صادره از فدراسیون، عنوان شده بود که خضری ظرف مدت سه ماه باید برای برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کند اما پس از گذشت ۱۴ ماه، هنوز اقدامی انجام نشده است. خضری اخیرا در گفت و گویی تلویزیونی، دلیل این تاخیر را تغییر در آیین نامه فدراسیون و برخی مشکلات دیگر عنوان کرد.

اگرچه این مشکل و برگزار نشدن مجمع انتخاباتی، تنها مختص رشته ورزشی والیبال نیست و بیش از ۱۰ هیئت، از کشتی گرفته تا فوتبال! در انتظار برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیئت رئیسه و برنامه‌های مدون و اثرگذار برای سامان‌دهی و حرکتی پویا، روزهای پُر فراز و نشیبی را طی می‌کنند.

اما در خصوص مباحث، مسائل و مشکلات رشته ورزشی والیبال، که در سال‌های اخیر و به واسطه درخشش تیم‌های ملی و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان، علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود کشانده است؛ نظرات مختلفی وجود دارد که شاید مهمترین آنها، لزوم ساماندهی وضعیت هیئت و فعال شدن تیم‌ها از رده پایه تا بزرگسال و البته مسائل مالی است.

والیبال استان فارس در هفته‌های اخیر میزبان رقابت‌های ملی بود، اما نماینده میزبان، جایی بین تیم‌های راه یافته به دور نهایی نداشت!!

مسئول کمیته آموزش هیئت والیبال فارس در گفت و گو با ایسنا، پیرامون مسائل این رشته ورزشی گفت: بنده چندین سال تحت عناوین مختلف در والیبال این استان حضور داشته ام و می توانم بگویم که در هر دوره ای، با پستی و بلندی های زیادی مواجه بوده ایم. یعنی اینکه بگوییم در فلان دوره وضعیت خیلی ایده آل بوده یا در دوره ای دیگر، هیچ دستاورد و عملکرد مطلوبی نداشته ایم، حرف درستی نیست.

حسین قادری افزود: مسئله اساسی این است که توقع همه این است که استان فارس یک باشگاه خوب در سطح کشور داشته باشد و بازیکنان این استان بتوانند در همین استان توانایی های خود را نشان دهند. چندسال پیش تیم پارس مهر را داشتیم که خود من هم به عنوان مربی در آن حضور داشتم ولی نتوانست دوام بیاورد. هزینه ها بالا رفت و گاهی همکاری های لازم با مدیریت تیم صورت نمی گرفت و در نهایت رها شد. پس از آن بازیکنان فارس در قالب تیم منتخب استان در رقابت ها حضور پیدا می کردند و ما در بخش دختران عملکرد بهتری داشتیم و حتی چند بازیکن ملی پوش هم داریم. اما متاسفانه پشتیبانی خوبی از تیم ها نمی شود و زود رها می شوند.

قادری ادامه داد: والیبال فارس نیاز به کمک مالی و اسپانسری پای کار دارد. اسپانسر که بیاید، استعدادیابی شکل می گیرد. کلاس های مربیگری در سطح بالاتری انجام می شود و کیفیت بالا می رود.  با این وجود و علی رغم نداشتن اسپانسر، باید تشکر کرد از آقای خضری رئیس هیئت که با کمر آسیب دیده و جراحی شده، به صورت شبانه روزی پیگیر امور هستند و فکرهای بزرگی برای والیبال استان دارند. در حالی که هنوز به عنوان سرپرست مشغول به فعالیت هستند و خواهش می کنم از آقای دکتر صفرپور مدیرکل ورزش و جوانان استان که سریع تر این مجمع را برگزار کنند تا آقای خضری با خیال راحت تر و دست بازتری بتوانند امور هیئت را پیش ببرند.

مسئول کمیته آموزش هیئت والیبال فارس افزود: والیبال یک رشته مفرح و پرطرفدار است که استان فارس هم ظرفیت های خوبی در آن دارد. در کلاس بین المللی که اخیرا برگزار شد، هفت مربی فارسی موفق به دریافت مدرک شدند. ضمن اینکه به همین مقدار هم قبلا مربی بین المللی داشتیم.  اینها خودش ظرفیت و پتانسیل بالایی را نشان می دهد. والیبال فارس در حال حاضر خیلی آرام و ساکت دارد جلو می رود اما اگر می خواهیم بپریم، نیاز به پر و بال داریم. بال های ما کمک های مالی هستند. فارس قرار است به عنوان پایلوت جنوب کشور در بحث استعدادیابی انتخاب شود. مدرسان ما قرار است به استان های مجاور اعزام شوند و این نشان می دهد ظرفیت بالایی داریم اما باید بتوانیم اسپانسر جذب کنیم و بیشتر خودمان را نشان بدهیم.

وی درباره ناکامی تیم نوجوانان فارس از راهیابی به مرحله نهایی رقابت های کشوری آن هم با وجود بهره بردن از امتیاز میزبانی، گفت: خود من مدرس فدراسیون بوده ام و وقتی نگاه می کردم به تیم های مختلف، می دیدیم تنها استانی که یک تیم آماده درون زمین دارد و یک تیم خوب هم بیرون زمین، استان فارس بود. این یعنی کار خوبی صورت گرفته اما خب در زمین مسابقه، توپ گرد است و هر نتیجه ای ممکن است رقم بخورد. ضمن اینکه اصفهان و مازندران تیم های بسیار خوبی بودند که به جمع ۴ تیم پایانی هم راه یافتند. این دو استان به دلیل بهره بردن از تیم های خوب در رده بزرگسالان، انگیزه بالایی در بچه های کم سن و سالشان ایجاد می شود. اگر ما هم تیمی در لیگ برتر کشور داشتیم و مربیان این تیم ها می آمدند در سالن بازی ها را تماشا می کردند، انگیزه بچه ها چندبرابر می شد و می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.

قادری گفت: یک مشکل دیگر ما در قیاس با استانی مثل مازندران، فاصله زیاد شهرهاست. شهرهای استان فارس پراکنده هستند و جمع آوری بازیکنان از شهرهای مختلف سخت است. نکته بعدی هم که همان نبود اسپانسر است و بضاعت کم. با این حال باز هم باید از آقای خضری تشکر کنیم که زحمت می کشد و در کارش صداقت دارد. برگزاری همین کلاس بین المللی که برای اولین بار در فارس برگزار می شد، اتفاق مهمی بود که نباید به سادگی از آن عبور کنیم.

این مربی والیبال با بیان اینکه پیشکسوتان خوبی در والیبال فارس حضور دارند، گفت: حواشی زیادی در والیبال فارس وجود دارد. خیلی ها مخالف برگزاری همین رویداد اخیر(کلاس مربی گری بین المللی که اواخر مردادماه در شیراز برگزار شد) بودند. می گویند ما باید در راس کار باشیم! نمی گویند با هم باشیم! یعنی اگر هم بیایند، سعی می کنند کار را خرابتر کنند. این یعنی نفاق و دو دستگی. هر وقت این نفاق و دو دستگی کنار رفت، می توانیم موفق شویم.

قادری، مسئول کمیته آموزش هیئت والیبال استان فارس خاطرنشان کرد: من مطمئنم که والیبال فارس حرکتی رو به جلو دارد و امیدوارم اتفاقی نیفتد که منجر به درجا زدن شود. مشکل اصلی ما پول است و اگر همه دست یاری بدهند، به امید خدا به اهدفمان نزدیک خواهیم شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner