وانا به آخرین دستاوردهای علمی در حوزه ناباروری می‌پردازد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: کنگره وانا با رویکرد پرداختن به آخرین دستاوردهای علمی در حوزه درمان ناباروری، پزشکی تولید مثل، علوم سلولی، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی در سطح جهانی و با تمرکز بر کشورهای منطقه این کنگره شکل گرفت.

دکتر عبدالحسین شاهوردی امروز، ۱۸ خرداد ماه، در کنگره بین‌المللی وانا(WANA) که در هتل ارغوان برگزار شد، اظهار کرد: تجربه ۲۲ ساله در برگزاری کنگره‌ها و برنامه‌های علمی بین‌المللی پژوهشگاه رویان را بر آن داشت جهت شکل‌گیری تعامل و همکاری‌های مشترک با کشورهای اسلامی و کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا موسوم به وانا مسیری تازه برای مشارکت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با مراکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و همچنین محققان و متخصصان این کشورها باز نماید.  

وی عنوان کرد: از این‌رو کنگره بین‌المللی وانا(WANA Congress) به عنوان زیرشاخه‌ای از کنگره بین‌المللی رویان به ابتکار معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. با تلاش محققان در کشور و پژوهشگاه رویان موفقیت‌هایی در زمینه پزشکی تولید مثل، علوم سلولی، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی حاصل شده و در منطقه نیز شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه‌ها هستیم.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: تمرکز این رویداد علمی بیشتر بر گسترش تحقیقات و مطالعات در زمینه تولید مثل و کارآزمایی‌های بالینی و همچنین افزایش ارتباطات منطقه‌ای به ویژه با کشورهای همسایه، کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقاست. از این‌ رو امید می‌رود با برگزاری و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های علمی مشترک یا آموزش‌های کوتاه و بلندمدت انتقال دانش به کشورهای هدف صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با حمایت سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین کشورهای اسلامی برگزاری این کنگره محدود به ایران نشود و با همکاری کشورهای منطقه وانا به یک حرکت منطقه‌ای تبدیل گردد؛ به گونه‌ای که هر سال کنگره وانا در یکی از کشورهای منطقه وانا برگزار شود. برای برگزاری اولین کنگره وانا موضوع پزشکی تولید مثل در دستور کار قرار گرفت.  

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر سال یک حوزه از فعالیت‌های نامبرده دنبال می‌شود، امید است سال آینده سلول‌های بنیادی موضوع کنگره وانا باشد. تفاوت وانا با دیگر کنگره‌ها این است که با بهره‌گیری از امکانات مجازی می‌توان از سخنرانی‌ها در سطح چند کشور به صورت زنده بهره برد.  

وی گفت: برنامه ۲ روزه امسال در پنج کشور به صورت مستقیم پخش می‌شود. امیدواریم که در برنامه‌های آتی نیز بتوانیم در سطحی گسترده‌تر این برنامه را در کشورهای بیشتری به صورت زنده پوشش دهیم. همچنین باید یادآور شوم همکارانم تمام سعی خود را داشته‌اند تا حد امکان مطالب به روز باشد تا همه متخصصان و پژوهشگران بتوانند از آن بهره لازم را کسب کنند.  

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner