ورزش محور اصلی برنامه های پیشگیرانه باشد/ تدوین پیوست آموزشی در برنامه های ورزشی

ایسنا/گلستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان بر تدوین پیوست آموزشی و فرهنگی در برنامه های ورزشی تاکید کرد.

مهدی طالبی در نشست مشترک با رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان گلستان و نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مرکز استان با اشاره به نقش مستقیم و موثر ورزش در پیشگیری از اعتیاد، اظهار کرد: این اثربخشی امروز به صورت علمی و تجربی به طور کامل به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه ورزش های همگانی از حیث تنوع و ظرفیت های ارتقای توان جسمی و روحی می تواند به یک محور ثابت در برنامه های پیشگیری ما تبدیل شود، افزود: ما آمادگی داریم بر اساس همکاری های مشترک با هیئت ورزشهای همگانی برنامه های متنوع و متعددی را در راستای پیشگیری از اعتیاد تعریف، تدوین و پیاده سازی کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه بسیاری از رشته های ورزش همگانی شاید اصلا نیاز به امکانات اولیه هم نداشته باشد، خاطرنشان کرد: این مولفه باعث می شود تا بتوان با هزینه کم خروجی های بزرگ و پایداری را کسب کرد.

طالبی از نزدیک شدن به هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و ادامه داد: می طلبد علاوه بر نگاه برنامه محور به این حوزه در طول سال، نسبت به اجرای برنامه های متنوع و مفرح موثر در هفته مبارزه با موادمخدر اقدامی بایسته صورت دهیم.

وی با ارائه پیشنهاد برگزاری پیاده روی همگانی، اجرای همایش هایی با شعار “همه با هم نه به اعتیاد، یاریگر هم باشیم” در شهرستانهای استان، تصریح کرد: می توان با برگزاری این همایش ها در محیط تفرجگاهی باحضور خانواده ها و اقشار مختلف جامعه به نوعی به شادابی و نشاط عمومی نیز کمک کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌گلستان با ضروری دانستن توجه به آموزش و انتقال پیامهای پیشگیرانه در پیوست برنامه های ورزشی، اضافه کرد: همدلی و هم افزایی در سطح استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید به صورت کاملا پایدار میان نهادها و ادارات نهادینه شود. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner