سوله آکام فلز

ورود بخش خصوصی به تامین اجتماعی

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران می‌گوید ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، می‌تواند فرصتی مناسب برای بهبود شرایط این بخش باشد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نجفی منش در نشست این کمیسیون، با اشاره به اینکه، سیاست‌های کلی تامین اجتماعی برای اولین‌ بار است که توسط عالی‌ترین مقام کشور ابلاغ شده، ‌ گفت که امسال فرصت کم نظیری برای فعالان بخش خصوصی حاصل شده تا با همکاری سایر شرکای اجتماعی خود، پیشنهادات و راهکارهای منطقی و مورد نظر خود را به متولیان اجرایی این سیاست ها ابلاغ کرده و با همکاری مستمر یکدیگر منشا تحولات جدیدی در این حوزه باشند.

وی  با بیان اینکه «فعالان بخش خصوصی اشکالات و انتقاداتی را نسبت به نحوه اداره سازمان تامین اجتماعی و نوع برخورد و رفتار این سازمان با جامعه کارفرمایی کشور وارد می‌دانند» گفت: امیدواریم با بهره گیری از فرصت مناسبی که ابلاغ این سیاست های کلی در اختیار شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی قرارداده است بتوانیم با همکاری مسئولان حوزه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از این مشکلات را حل کنیم.

در ادامه این جلسه، صغرا علی آبادی، مدیر امور بیمه و تامین اجتماعی اتاق تهران در سخنانی با اشاره به این که بخش خصوصی ابلاغ این سیاست‌ها را خوش یمن تلقی می‌کند، ‌ گفت: اتاق بازرگانی تهران طی سال‌های گذشته نسبت به وضعیت منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی و پیشی گرفتن هزینه های این سازمان از منابع درآمدی آن هشدار داده است توضیح داد: طی سال های گذشته اتاق با انتشار گزارش مبسوطی با عنوان بمب ساعتی پیش بینی هایی در خصوص مشکلات آتی سازمان ارائه کرد که اکنون شاهد هستیم که مسایل درج شده در این گزارش، با سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی همسو است.

او با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با انتشار گزارشی خطر پیشی گرفتن مصارف از منابع در سازمان تامین اجتماعی را هشدار داده بود، افزود: یکی از مواردی که اتاق مورد پیگیری قرار داده است، اصلاح قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور است. چنانکه اکنون حدود ۶۵ درصد از بازنشستگی‌های پیش از موعد به حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور مربوط می شود.

بر اساس گزارش سایت اتاق تهران، غلامحسین عابدی روشی، سرپرست گروه کارفرمایان و سازمان های اداره کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، با ارائه گزارشی تحلیلی و آماری خدمات و تعهدات تامین اجتماعی به تبیین عملکرد سازمان تامین اجتماعی از بدو پیدایش تاکنون پرداخت.

او سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان هزینه درآمد خواند و گفت: برترین و مهمترین ویژگی عملکردی و وظایف سازمان تامین اجتماعی سه جانبه گرایی و بین النسلی بودن آن است که این موضوع موازنه درآمد و هزینه های این سازمان را ضروری جلوه داده است.

عابدی روشی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود در حال حاضر ۷۲ درصد شاغلان کشور، تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر با دریافت ۳۳ درصد حق بیمه از کارفرمایان و بیمه شدگان در مجموع ۲۰ نوع خدمات به بیمه شدگان ارائه می دهد که در نوع خود متنوع است.

سرپرست گروه کارفرمایان و سازمان‌های اداره کل فرهنگی و اجتماعی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده سهم نیروی انسانی از هزینه های تولید در بخش کشاورزی ۱۴ و نیم درصد، بخش صنعت ۱۲درصد و در بخش خدمات ۳۴ درصد است و میانگین این سهم در مجموع ۶/۲۳ درصد برآورد شده و بر اساس بررسی های انجام شده تاثیر حق بیمه در هزینه تولید در مجموع حدود ۸.۷ درصد است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور-پیام امروز

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور خبر داد: حسین شیرزاد با بیان اینکه شرکت پشتیبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *