سوله آکام فلز

ورود ۱۰ سگ آموزش دیده جدید به هلال احمر / شرایط اهدای سگ به امدادونجات

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیحاتی را درباره جایگزین کردن سگ‌های جست‌وجو و نجات این سازمان و همچنین نحوه جذب و اهدای سگ‌های جدید را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر محمدی درباره روند آموزش و جایگزینی سگ‌های نجات هلال احمر با سگ‌های کار افتاده اظهارکرد: طبق بررسی و ارزیابی فعالیت اخیر مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) به لحاظ وضعیت سگ‌های موجود و عملکرد مربیان بنا شد تا به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی این مجموعه از توله‌های اهدایی که در سلامت کامل و دارای نژاد مورد تایید و سطح هوش مناسب در این حوزه هستند کمک گرفته شود.

معاون عملیات سازمان امدادونجات از آمادگی ۱۰ قلاده سگ اهدایی برای واگذاری به مربیان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ قلاده سگ پس از تایید نژاد و سلامتشان، مراحل ابتدایی آموزش را توسط مربیان گذرانده و آماده جایگزینی با سگ‌های از کار افتاده برای تحویل به مربیان در جمعیت هلال احمر هستند.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سن سگ‌ها، ابتلا به بیماری و مرگ و آسیب و مصدومیت در عملیات‌های جستجو و نجات از مهم‌ترین دلایل استفاده از سگ‌های جدید در عملیات‌هاست، افزود: بر این اساس سگ‌های اهدایی به جمعیت هلال‌احمر با هدف تقویت پایگاه‌های آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) در قالب طرح تقسیم سگ‌های تجسس به چندین استان‌ها آماده فعالیت می‌شوند.

شرایط اهدای سگ‌های خانگی به هلال احمر

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی هلال‌احمر، محمدی با اشاره به اینکه این طرح به صورت کاملا فنی و دقیق در سراسر کشور اجرا می‌شود گفت: با توجه به علاقه‌مندی مردم برای اهدای توله‌های خود به جمعیت هلال احمر مخصوصا بعد از بحران‌های اخیر و همچنین حساس بودن این موضوع به لحاظ حضور موثر سگ‌ها در عملیات‌های امدادی، جلسه تبادل اطلاعات هم میان مربیان سگ‌های زنده‌یاب در استان‌ها و سازمان امدادونجات برگزار شد تا بتوانیم به شکل کاملا حرفه‌ای و تخصصی از سگ‌های تجسس در بحران‌ها استفاده کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: افرادی که علاقه‌مند هستند توله‌ سگ‌های خودشان را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند، می‌توانند به پایگاه آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) سازمان امدادونجات مراجعه کنند تا پس از بررسی‌های لازم از سوی دامپزشکان و متخصصین و تایید نهایی، برای تحویل گرفتن سگ اقدام شود.

انتهای پیام 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر -پیام امروز

انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر برگزار شد. عباسعلی محمدزاده رئیس اداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *