تازه ها
سوله آکام فلز
وکیل ثبت علامت تجاری

وکیل ثبت علامت تجاری چه وظایفی دارد

هدف از ثبت برند

برند نشانی است که قادر است کالا های تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط شخص حقیقی یا حقوقی را از کالاها و یا خدمات سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی متمایز نماید.

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعامل فکری هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات جدید و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده می شود.

این افراد سعی می کنند تا مخاطبان و مشتریان خود را از هر طریق جذب کنند و آنچه مسلم است این است که اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا برند خاص و منحصر به فرد است. این برند به نوعی معرف اصلی افراد و کمپانی هاست.

نام تجاری یا همان برند برای تمایز افراد، محصولات و خدماتشان از یکدیگر به کار می رود و به عبارتی دیگر تضمین کننده این است که رقبا با ارائه خدمات مشابه نمی توانند از سال ها زحمت و تلاش آن ها سوء استفاده کنند و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و برند می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید.

برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح، علامت، نشانه، نماد، عدد، طرح یا ترکیبی از این ها که برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آن ها را از هم متمایز می سازد.

هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند علاوه بر ثبت نام تجاری خود برای بهتر شناخته شدن خدمات و محصولاتش برند خود را نیز به ثبت برساند تا با درج آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان ماندگار سازد. ( با توجه به مشغله های زیاد بیشتر افراد اقدام به برون سپاری می نمایند یعنی از یک وکیل ثبت علامت تجاری برای این منظور استفاده می کنند)

حدود و اختیارات وکیل ثبت برند عبارتند از

  • وکیل این حق را ندارد که از حدود اختیارات خود خارج شود.
  • چنانچه وکالت به صورت مطلق داده شود و قیدی در آن نیامده باشد مرتبط با اداره اموال خواهد بود.

وکیل ثبت علامت تجاری کیست

از موارد مهم برای شرکت های تجاری و شهرت آن ها در آینده، ثبت برند و علائم تجاری می باشد. داشتن یک برند به محصول اعتبار و شهرت می بخشد و محصول را بین افراد جامعه مطرح خواهد کرد. به دلایل ذکر شده شرکت ها و صاحبان آن ها اقدام به ثبت برند و علامت تجاری خاص خود خواهند کرد.

انجام امور ثبت برند نیز مانند دیگر مراحل مربوط به ثبت شرکت ها و انجام قانونی امور تجاری شامل مراحل و شرایطی خواهد شد. برای انجام امورات مربوط به ثبت برند بهتر است به موسسات ثبتی رجوع کرده و اقدام به اتخاذ وکیلی مجرب در راستای انجام امور ثبت برند اقدام کنید.

در سال های اخیر به دلیل نیاز صاحبان مشاغل و شرکت های تجاری و هم چنین موسسات تجاری به متمایز ساختن خود از دیگر رقبا می توانند به مجتمع های تخصصی حقوقی و ثبتی مراجعه کنند.

مدت اعتبار علامت و اسم تجاری

مدت اعتبار ثبت علامت، ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است.

مدت استفاده انحصاری از اسم تجاری پنج سال است. اسم تجاری و علامت تجاری هر دو قابل نقل و انتقال است.

به موجب ماده ۵۷۸ قانون تجارت، اسم تجاری ثبت شده را هیچ شخص دیگری نمیتواند اسم تجاری خود قرار دهد هر چند اسم تجاری ثبت شده با اسم خانوادگی او یکی باشد. به موجب ماده ۴۰ قانون ثبت اختراعات و طرح های صنعتی و علائم تجاری استفاده از هر علامت که در ایران ثبت شده باشد، توسط هر شخص غیر از مالک علامت، مشروط به موافقت مالک آن می باشد.

موارد فوق الذکر نمونه هایی از موضوعاتی است که در تخصص وکیل ثبت علامت تجاری شرکت و برند می باشد.

منبع : دادهومان

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

محصولات غذایی ارگانیک مثل دانه چیا

نقش مصرف محصولات غذایی ارگانیک مانند دانه چیا در حفظ سلامتی

مصرف بیش از حد کودها و سموم شیمیایی باعث گردیده تا محصولات تولیدشده‌ی آب‌های زیرزمینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *