تازه ها
سوله آکام فلز

ورود دانش‌بنیان‌های ایرانی به حوزه رقابت با شرکت‌های خارجی؛ تسهیلات ویژه معاونت علمی برای این هدف

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری پیام امروز، روح الله دهقانی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد‌ دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در بازدید از شرکت دانش‌بنیان “سامانه‌های نوآوری ارتباطات سینا” از نزدیک با دستاوردها، فعالیت‌ها و مشکلات این مجموعه دانش‌بنیان آشنا شد.

روح‌الله دهقانی طی سخنانی کوتاه در این بازدید ضمن اشاره به ابزارهای جدید حمایتی معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف ارتقای تولیدات دانش‌بنیان، گسترش اشتغال، تأمین امنیت و رفاه عمومی و افزایش تولید ناخالص ملی به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان آمده است.

وی با بیان اینکه امروز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در مقایسه با دو سال پیش، توان بیشتری در خصوص ابزارهای حمایتی دارد خاطرنشان کرد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ابزار اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه با هدف تشویق صنایع و شرکت های بزرگ کشور به سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در زمینه تحقیق و توسعه و ارتقای توانمندی‌های فناورانه درنظر گرفته شده است.

هموار شدن مسیر رقابت شرکت‌های داخلی با خارجی‌ها در دولت سیزدهم

در ادامه، محمد علی کلخورانی؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که در این دولت برای نخستین بار به شرکت‌های دانش‌بنیان امکان داده شد با خارجی‌ها رقابت کنند، تصریح کرد: در این راستا، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بسیار حمایت‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان با درک صحیح از نیازمندی حال حاضر در زیرساخت صنعت مخابرات و ارتباطات کشور، بستری مناسب به منظور ثمر بخشیدن دانش محققان، مخترعان، نخبگان و حفاظت از دارایی‌های فکری ایشان، فراهم کرده تا با بهره‌­مندی از دانش و تجربه­‌ی داخلی، در راستای تحقیق و توسعه (R&D) در این صنعت، آنچه را که در گذشته، تنها ایده‌ای دور از دسترس برای جامعه­‌ تحقیقاتی کشور بوده را به منصه‌­ ظهور برساند. این شرکت در سه حوزه­‌ تحقیقاتی سیستم­‌های انتقال نوری، سیستم­‌های دسترسی نوری و هسته شبکه فعالیت دارد؛ هم‌اکنون برخی محصولات تولیدشده­‌ این شرکت در صنعت مخابرات و ارتباطات کشور در حال استفاده هستند.

کلخورانی افزود: خانواده محصولات سیستم انتقال نوری POTN/DWDM سری ST، محصولاتی پیشرفته، مقرون‌به‌صرفه و منعطف هستند که با هدف رفع نیازهای امروز و آینده‌ شبکه‌های مخابراتی در سطوح مختلف شبکه، طراحی شده‌اند. با استفاده از این تجهیزات، پیکربندی موردنیاز شبکه به‌ سادگی پیاده‌سازی شده و در عین حال با ساده‌سازی معماری شبکه در توپولوژی‌های گوناگون، پیچیدگی‌های عملیاتی در امر تعمیر، نگهداری و کنترل شبکه و همچنین هزینه‌های اولیه کاهش می‌یابد. این در حالی است که در صورت لزوم، تغییر و شکل‌پذیری مجدد در شبکه  به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود. خانواده محصولات سریST با کاربری در توپولوژی‌های نقطه‌به‌نقطه، حلقه و مش، قابل بهره‌برداری در بستر انتقال نوری شبکه‌های شهری، بین‌شهری، زیرساخت کشور و بین‌المللی هستند.

وی درباره سیستم‌های دسترسی نوری تولیدی شرکت هم گفت: GPON، جدیدترین نسل از شبکه‌های دسترسی است که با بهره‌گیری از پهنای باند نامحدود فیبر نوری و انعطاف‌پذیری بالا در ارائه‌ سرویس‌های متنوع نظیر IPTV، HSI، VoIP، CATV، WiFi، Ethernet، POTS و …  به راهکار برتر شبکه‌های دسترسی تبدیل شده است. در این شبکه، OLT به عنوان مرکز تمامی پردازش‌های مورد نیاز، نقش اصلی را در ارائه سرویس‌های مذکور در قالب سناریوهای مختلف از قبیل FTTH، FTTC، FTTB و FTTM ایفا می‌کند.

کلخورانی خاطرنشان کرد: در مقایسه با شبکه‌های مسی، شبکه‌ی GPON تا ۹۵ درصد از لحاظ مصرف انرژی بهینه‌تر بوده و هزینه‌‌ تمام‌ شده‌ پایین‌تری دارد. طیف متنوعی از کاربری‌ها نظیر اینترنت، تلفن، تلویزیون اینترنتی، دوربین مدار بسته و … بر روی این بستر قابل راه ­اندازی است و نسل­‌های آینده این فناوری مانند NG-PON2 به دلیل مهیا کردن پهنای باند زیاد و استفاده از چندین طول موج بر روی یک فیبر نوری به عنوان زیرساخت در فناوری‌های جدیدی مانند واقعیت مجازی(VR) ، اینترنت اشیاء (IOT) و فناوری نوظهور ۵G مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه ۱۷۸ نیرو در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، گفت: ما در این مجموعه سعی کرده‌ایم هسته زاینده تحقیق و توسعه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند-پیام امروز

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای (Stellar black hole) را که تاکنون در کهکشان شیری کشف شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *