سوله آکام فلز

پایان بلاتکلیفی دوچرخه‌سواری با تایید اساسنامه/ فدراسیون یک گام به انتخابات نزدیک شد

اساسنامه فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از مدت ها بلاتکلیفی بالاخره تایید شد.

به گزارش ایسنا، مجمع فوق‌العاده فدراسیون دوچرخه‌سواری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش و پیمان فخری به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

مجمع به صورت وبینار بود و در ابتدا قرار بود ساعت ۱۴ برگزار شود که به دلیل مشکل اینترنت آکادمی ملی المپیک با نیم ساعت تاخیر آغاز شد.
با توجه به اینکه اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، انتخابات فدراسیون ایران را نپذیرفت، محمود رشیدی رییس پیشین در مهر ۱۴۰۰ مجبور به استعفا شد. از آن زمان فدراسیون در دوران سرپرستی به سر می برد  تا اینکه اساس‌نامه فدراسیون مورد تایید اتحادیه جهانی قرار گرفت و امروز (دوشنبه) نیز تاییدیه مجمع فدراسیون گرفته شد تا پروسه انتخابات آغاز شود.

* ارسال ایمیل‌هایی از داخل به اتحادیه جهانی باعث دخالت در جزییات اساسنامه شد

رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون در مجمع بیان کرد: من در تاریخ اول مهر ۱۴۰۰ با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست منصوب شدم و پنجم مهر نسخه ترجمه اساسنامه را برای اتحادیه جهانی ارسال کردیم. بارها اساسنامه بین ما و اتحادیه جهانی رفت و برگشت.  

۱۴ اردیبهشت متن نامه های اتحادیه جهانی تغییر کرد و بحث مبارزه با دوپینگ را مطرح کردند و نامه نگاری های زیادی شد و نیاز به جلب اعتماد اتحادیه جهانی بود. اتحادیه جهانی دغدغه این را داشت افراد محروم در دوران محرومیت به کار گرفته می شوند از این رو لیست افراد محروم را در سایت فدراسیون جهانی منتشر کردیم. همچنین استفاده از UCI کارت الزامی شد. 

او ادامه داد: در چهارم تیر وزیر و رییس کمیته ملی المپیک به مقر اتحادیه جهانی در سوییس رفتند و این مشکل را حل کردند و از این مانع رد شدیم. در نهایت در ششم تیر، اساسنامه را از اتحادیه جهانی دریافت کردیم. تمام مشکلات که به ما تحمیل شد بخاطر ارسال ایمیل هایی از داخل برای تخریب فدراسیون بود. این ایمیل ها، باعث دخالت اتحادیه جهانی در جزییات اساسنامه شد و ما را با مشکلات زیادی مواجه کرد. 

هاشم کندی با اشاره به بدهی سنگین فدراسیون گفت: با وجود بدهی ها، تیم های ملی در مسابقات و در اردوهای تدارکاتی شرکت کرد و حاصل اعزام تیم ها کسب ۱۱ مدال در قهرمانی آسیا پیست و جاده بود که این مدال ها را پس از ناکامی ها که در این سالهای اخیر داشتیم، به دست آوردیم. 

*دوچرخه‌سواری مدت ها درگیر اساسنامه بود 

پولادگر در مجمع فوق‌العاده فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: دوچرخه‌سواری یک رشته مدال‌آور برای ما است و موفقیت‌های اخیرش برای ما امیدوار کننده است. بنابراین باید با کمک همه از این بحران عبور کنیم؛ بحرانی که این رشته را دچار مشکل کرده است.

او افزود: مدتهاست که درگیر تایید اساسنامه هستیم و می‌خواهیم چیزی بینابین (چیزی میان شرایط مدنظر داخل و فدراسیون جهانی) را تصویب کنیم تا از بحران عبور کنیم و دوچرخه‌سواری از این شرایط بیرون بیاید. البته حمایت ها وجود داشته و هیچ برنامه‌ای متوقف نشده است اما قطعاً اگر شرایط فدراسیون عادی باشد، این موفقیتها دو چندان می‌شود. امروز می‌خواهیم این شرایط را تغییر بدهیم و شرایط خاص تغییر کند. امروز، هم اساسنامه را تصویب می‌کنیم و هم دستورالعمل کمیسیون ها را تا به سمت برگزاری انتخابات ریاست برویم. 

پس از آن اعضای مجمع اساسنامه را تایید کردند. دستورالعمل های برگزاری انتخابات کمیسیون ها نیز مورد تایید قرار گرفت.

البته فرهاد عصفوری رییس هیات زنجان در مورد شرایط داوطلبان کمیسیون داوران نکته‌ای را مطرح کرد مبنی بر اینکه بیش از ۵ هزار مربی وجود دارد و در این دستورالعمل درجه مربیگری عنوان نشده است.

پولادگر هم عنوان کرد که باید شرایط اختصاصی برای مربیان مشخص شود چون اگر محدود نشود، برگزاری انتخابات مربیان برای خود فدراسیون سخت خواهد شد.

پس از آن دستورالعمل های برگزاری انتخابات کمیسیون ها به تایید مجمع رسید.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نویر در لیگ قهرمانان اروپا رکوردشکنی کرد-پیام امروز

در دور رفت مرحله برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال بایرن مونیخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *