پایان مسابقات جهانی دوومیدانی با قهرمانی آمریکا

در پایان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان، تیم آمریکا با کسب بیش‌ترین مدال طلا در جایگاه نخست قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، روز پایانی مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان به میزبانی اورگان آمریکا برگزار شد و ورزشکاران کشورهای مختلف در چندین ماده به رقابت با هم پرداختند.

در ۳۵ کیلومتر پیاده‌روی مردان ماسیمو استانو از ایتالیا با ۲:۲۳:۱۴ ساعت مقام اول را به دست آورد. ماستورا کاوانو از ژاپن و پرسئوس از سوئد هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در پرش با نیزه مردان آرماند دوپلانتیس از سوئد با پرشی به ارتفاع ۶.۲۱ متر مدال طلا را به دست آورد و رکورد جهان را هم شکست. کریستوفر نیلسن آمریکایی و ارنست جان اوبینا از فیلیپین هم به ترتیب به مدال نقره و برنز دست پیدا کردند.

در پرش طول زنان مالایکا میهامبو از آلمان با ثبت رکورد ۷.۱۲ متر در جایگاه نخست قرار گرفت. ورزشکارانی از نیجریه و برزیل هم دوم و سوم شدند.

در ۵۰۰۰ متر مردان یاکوب اینگبریگتسن نروژی با رکورد ۱۳:۰۹.۲۴ دقیقه طلا گرفت. جیکوب کراپ از کنیا و اسکار چلیمواز اوگاندا هم نقره و برنز گرفتند.

آثینگ از  آمریکا در ۸۰۰ متر زنان با زمان ۱:۵۶.۳۰ دقیقه قهرمان شد و ورزشکارانی از بریتانیا و کنیا در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت ماده ۱۰۰ متر مانع زنان توبی آموسان از نیجریه با ثبت زمان ۱۲.۰۶ ثانیه به مدال طلا دست پیدا کرد. بریتانی اندرسون جامائیکایی و یاس کاماچوکوین از پورتوریکو هم موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

در ماده ۴ در ۴۰۰ متر امدادی مردان آمریکا زمان ۲:۵۶.۱۷ ثانیه را ثبت کرد و قهرمان شد. تیم‌های جامائیکا و بلژیک هم به عناوین دوم و سوم دست پیدا کردند.

آمریکا در همین ماده و در بخش زنان  هم مدال طلا را کسب کرد و زمان ۳:۱۷.۷۹ ثانیه را به ثبت رساند. تیم‌های جامائیکا و بریتانیا هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در پایان ۱۰ روز رقابت آمریکا موفق شد با کسب ۱۳ طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز در رتبه اول رنکینگ مسابقات قرار بگیرد. اتیوپی با چهار طلا، چهار نقره و دو برنز دوم شد و جامائیکا هم با دو طلا، هفت نقره و یک برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

رده‌بندی پنج تیم برتر مسابقات به شرح زیر است:

۱- آمریکا ۱۳ طلا، ۹ نقره، ۱۱ برنز

۲- اتیوپی ۴ طلا، ۴ نقره، ۲ برنز

۳- جامائیکا ۲ طلا، ۷ نقره، یک برنز

۴- کنیا ۲ طلا، ۵ نقره، ۳ برنز

۵- چین ۲ طلا، یک نقره، ۳ برنز

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner