۱۲:۵۰ – ۲۲ تير ۱۴۰۳
در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: پیرو اعلام نتیجه نهایی پذیرفتهشدگان آزمون استخدامی ویژه رشتههای شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ و به دستور وزیر آموزش و پرورش در خصوص نحوه رسیدگی مجدد به پرونده داوطلبان معترض این آزمون، امکان بررسی مجدد پرونده داوطلبان میسر شده است.
با توجه به ماهیت رقابتی بودن آزمون استخدامی در مراحل علمی و ارزیابی تکمیلی عمومی، اختصاصی و تخصصی و بررسی صلاحیتهای عمومی داوطلبان و لزوم انتخاب اصلح و طبق فرایندهای تعریف شده قبلی مبنی بر اعلام چند برابری ظرفیت این آزمون، پذیرفته شدن بخشی از داوطلبین امری بدیهی است.
بر این اساس، پذیرفته نشدن بخش دیگر از داوطلبان به دلیل احراز نشدن شرایط آزمون از سوی داوطلب و یا نبود ظرفیت پذیرش به استناد مجوز استخدامی، بیانگر نبود وجود شایستگی اینگونه داوطلبان نیست.
علاقهمندان به شغل معلمی میتوانند از فرصتهای قانونی پیش رو و سایر آزمونهای وزارت آموزش و پرورش که در آینده درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد، استفاده کنند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در تمام مراحل ارزیابی تکمیلی (بررسی اسناد و مدارک، معاینات پزشکی و حوزههای سنجش و ارزیابی تکمیلی) برای داوطلبان این امکان فراهم بوده است تا در صورت اعتراض به هر مرحله یا فرایند ارزیابی تکمیلی، مراتب را اعلام کنند؛ این اعتراضات از طریق کارگروه نظارت و کمیسیون موارد خاص در طول فرایند ارزیابی تکمیلی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و در انتهای هر مرحله نیز داوطلب با تکمیل نمونبرگهای شماره ۲۳ و ۲۴ ضمن تایید فرایندهای مزبور، نداشتن اعتراض خود را نسبت به فرایندهای مربوط به رسیدگی به اسناد و مدارک شرایط احراز، سوابق و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، معاینات پزشکی و سنجش و ارزیابی تکمیلی را به صورت مرحله به مرحله اعلام کردهاند.
در اجرای مصوبات ستاد برگزاری آزمون تدابیری اتخاذ شده که داوطلبان مردود آزمون استخدامی آموزگاری سال ۱۴۰۳ بتوانند براساس اطلاعیه تاریخ ۲۷ تیر با ورود به سامانه کارا به نشانی https://my.medu.ir نسبت به ثبت بررسی مجدد پرونده و رسیدگی به اعتراض اقدام کنند.
بر این اساس، داوطلبانی که در ردیف قبولان نهایی آزمون قرار نگرفتهاند و نسبت به آن معترض هستند، از روز شنبه ۳۰ تیر تا روز پنج شنبه ۴ مرداد به مدت ۶ روز با مراجعه به سامانه کارا، به نشانی https://my.medu.ir اعتراض خود را ثبت کنند. بدیهی است پس از اتمام مهلت یاد شده امکان ثبت مجدد اعتراض امکانپذیر نخواهد بود.
اطلاع رسانی در خصوص نتیجه اعتراض داوطلبان پس از اتمام مهلت ثبت اعتراض و طی شدن فرآیندهای بررسی پروندههای شکایات در سطح استانها، از طریق همین درگاه صورت خواهد گرفت.
داوطلبانی که صلاحیتهای عمومی (گزینش) آنان مورد تایید قرار نگرفته و در ستون وضعیت قبولی کارنامه اعلام نتایج نهایی با کد ۱۹ مشخص شده، ضروری است از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۲۱ مهر ضمن مراجعه حضوری به هسته گزینش استان محل ارزیابی شده خود، نسبت به ارائه درخواست کتبی تجدید نظر اقدام کرده و مراحل بررسی پرونده خود در فرایند تجدید نظر را از هسته مزبور پیگیری کنند.
ارائه نکردن درخواست تجدید نظر در مهلت زمانی اعلام شده به منزله انصراف تلقی شده و به مراجعات و درخواستهای پس از تاریخ ۲۱ مهر ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین هستههای گزینش قبل از تاریخ۲۰ مرداد به دلیل همزمانی فرایندهای اجرایی آزمونهای استخدامی و دانشگاه فرهنگیان امکان پذیرش اعتراضات داوطلبان را ندارند.
Source link