سوله آکام فلز

پلیس تهران به آینده بدون جرم نگاه می‌کند-پیام امروز


سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس در طرح تشدید مبارزه با سارقین و خریداران اموال مسروقه پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهر کرد: آنچه که امروز شما به تصویر کشیدید، بخشی از زحمات همکاران من در مجموعه پلیس تهران است که در قالب دستگیری ۲۲۹ نفر سارق و مال‌خر که اینها در قالب ۵۱ باند مجرمانه اقدام به ارتکاب جرم داشتند. همکاران من توانستند با تلاش شبانه‌روزی نسبت به شناسایی و دستگیری اینها ظرف ۴۸ ساعت، برخی افراد را حتی تا ۷۲ ساعت شناسایی و دستگیر کنند. ارزش ریالی اموال مسروقه ده‌ها میلیارد تومان است که اطلاع دارید و مشاهده فرمودید. بخشی از این اموال شامل خودروها، گوشی‌های تلفن، مسکوکات و طلا و جواهرات است. بخش دیگری از این اموال به دلیل شرایط امنیتی در نمایشگاه قرار داده نشده است.

او ادامه داد:ابتدا، تقدیر و تشکر دارم از همراهی‌های بسیار خوب دستگاه قضایی، هم در موضوع کنترل مجرمین به صورت الکترونیک و نصب پابند‌ها که کمک کرده به این توفیقاتی که امروز مشاهده کردید و همچنین در کشف جرم. این اقداماتی که امروز به نمایش گذاشته شد، به واسطه همراهی خوب مجموعه دستگاه قضایی است که ما موفق شدیم این توفیقات را به دست بیاوریم. همچنین در نگهداری متهمین و عدم پذیرش قرار‌های متهمین و سارقین دستگیر شده، کاهشی که امروز در تهران و به تبع آن در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

محمدیان بیان کرد:آنچه که فرمانده کل انتظامی در همایش سراسری فرماندهان اعلام کردند، کاهش ۲۰ درصدی سرقت در کشور به خاطر همین اتفاقات خوبی است که در حوزه مبارزه با سرقت افتاده است؛ یعنی یک کنترل هوشمند سارقین از طریق نصب پابند و همکاری در جهت دستگیری و بازرسی از مخفیگاه‌های سارقین دستگیر شده و عدم پذیرش قرار متهمین. زمانی ما با تمرین‌هایی که داشتیم، تعداد زیادی از متهمین دستگیر می‌شدند، اما امروز شاهد این موضوع نیستیم.از همین فرصت استفاده می‌کنم و هشدارم به سارقین این است که مبارزه بی‌امان با مجرمین، به خصوص مجرمین سرقت، ادامه خواهد داشت. بار‌ها و بار‌ها این اطمینان را به مردم دادیم که پلیس به صورت شبانه‌روز در تعقیب مجرمان است. هشدارم به مجرمان این است که اقدامات پلیس با استفاده از تجهیزات ویژه و پرسنل کارآمد و کارآگاهان زبده، ممکن است کمی دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز ندارد. سرنوشت آنها مانند کسانی است که امروز دستگیر شده‌اند و به خط شده‌اند. ان‌شاءالله که دست از اقدامات مجرمانه بردارند و به سمت کار‌های آبرومند و با اصالت بروند. مجدداً باید بگویم که تعدادی که الان پابند‌ها نصب شده‌اند، در مقایسه با دستگیر شده‌ها اندک است. برای اینکه ما سیستم را به تعداد کافی امتحان کنیم. در این جمع فکر نمی‌کنم بیش از ۵ نفر از دستگیر شدگان پابند داشته باشند، و این نشان می‌دهد که کنترل ما و سیستم نصب شده، اثرگذار بوده است.فکر می‌کنم که اگر در آینده این موضوع بتواند برای سارقینی که تعداد کمتری سابقه محکومیت دارند مجوز صادر شود و مثلاً روی کسانی که دو فقره سابقه دارند نصب شود، قطعاً امید داریم که درصد بسیار زیادی کاهش سرقت را شاهد خواهیم بود. آماری که الان نصب شده‌اند، نشان می‌دهد که تأثیرگذار است.

او گفت:کاهش ۲۰ درصدی سرقت در کشور، از مجموع اقداماتی است که انجام شده است. این اقدامات شامل تجهیزات جدیدی که در اختیار پلیس‌های آگاهی قرار گرفته، افزایش تعداد گشت‌ها، عدم پذیرش قرار متهمین دستگیر شده توسط دستگاه قضایی، و نصب دستگاه‌های کنترل سارقین به صورت الکترونیکی (پابند) است.بخشی از اموال مسروقه داخل کشور به فروش می‌رسد که واحد رده‌های صنفی، اتحادیه‌ها یا خود واحد‌های صنفی می‌توانند اینها را خرید و فروش کنند. ما برای اینها شناسنامه تهیه کرده‌ایم. به صورت غیرمترقبه، همکاران ما اقدام به کنترل اموال داخل مغازه‌ها و واحد‌های صنفی می‌کنند.در صورتی که سند و مدرکی برای خرید اموال دست دوم ارائه نشود و برای ما محرز نشود که این اموال سرقتی نیست، تمامی این اموال توقیف خواهند شد. ما بازارهای فضای مجازی را نیز به همین شکل کنترل می‌کنیم. اگر اموال مشکوک به سرقتی ارائه شود، همکاران ما به عنوان خریدار حضوری آن‌ها را بررسی می‌کنند. اگر مشکوک به سرقت باشد و فرد مدرکی برای ارائه نداشته باشد، اموال توقیف می‌شود تا تعیین تکلیف شود.مجموع این اقدامات باعث کاهش ۲۰ درصدی سرقت شده است. این کاهش ۲۰ درصدی سرقت، عدد کمی نیست و امیدواریم روزی برسد که اصلاً شاهد سرقت نباشیم. ممنونم.

 

خبرنگار: عطیه رضایی


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قبلا بازی‌ها تمام می‌شد پاداش‌های دلاری در اتاق بازیکنان بود-پیام امروز

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با برنامه ۴۴۲ رادیو جوان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *