سوله آکام فلز

پوتین: خواستار پاکسازی ورزش از سیاست‌ هستیم

رئیس جمهور روسیه حذف ورزشکاران این کشور و بلاروس از بازی‌های المپیک زمستانی پکن را نقض اصول ورزش و اعلامیه جهانی حقوق بشر خواند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در دیدار  با ورزشکاران روسیه و قهرمانان این کشور به طور جداگانه به تیم پارالمپیک پرداخت. پوتین درباره تیم پارالمپیک روسیه که از المپیک زمستانی کنار گذاشته شد، گفت:‌ شما در حال آماده شدن برای ارائه دستاوردهای خود در بازی‌های پکن، در یک مبارزه آزاد و عادلانه بودید تا جایگاه شایسته خود را به عنوان قوی‌ترین بازیکنان تأیید کنید ولی طوری برخورد کردند که انتظار نمی‌رفت. تعلیق ورزشکاران روسیه و بلاروس نه تنها مستقیماً اصول اساسی ورزش را نقض می‌کند، بلکه آشکارا حقوق اساسی بشر به طرز بدبینانه‌ای نقض شده است.

او به اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ اشاره کرد و خاطرنشان کرد که “همه چیز در این زمینه در آنجا نوشته شده است.” رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: موضوع وضعیت سیاسی، حقوقی یا بین‌المللی کشوری که ورزشکار دارد، نیست. بلکه مربوط به خود شخص است و این حقوق است که نقض شده است.

پوتین تاکید کرد که روسیه همواره به شرکای خود نسبت به استفاده از استانداردهای دوگانه و اصل مسئولیت جمعی در ورزش هشدار داده است. او در این راستا گفت:  ما با هدایت منشور المپیک، متقاعد شدیم که بازی‌ها مسابقات کشورها نیست، بلکه مسابقات ورزشکاران است و خواستار پاکسازی ورزش از سیاست‌هایی شدیم که به طور مداوم ارزش‌های آن و ورزش جهانی را بی‌ارزش می‌کند و ورزش را به ابزاری برای دستکاری تبدیل می‌کند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اوج هیجان در تقابل سیتیزن‌ها و کهکشانی ها/ آرسنال با ترس به مونیخ رفت-پیام امروز

در چارچوب دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *