سوله آکام فلز

جنایات نوروزی پایتخت-پیام امروز


صبح ۲۹ اسفند زن جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت: حوالی میدان خراسان سکونت دارم و زوج جوانی در همسایگی ما زندگی می‌کنند دقایقی قبل زن همسایه با من تماس گرفت و گفت در خانه عمه‌اش میهمان است، اما هرچه با شوهرش تماس می‌گیرد جواب نمی‌دهد و از من خواست به در خانه‌اش بروم و خبر بگیرم. وقتی به مقابل خانه‌اش رفتم در باز بود شوهرش را صدا کردم جواب نداد من هم با پلیس تماس گرفتم. وقتی مأموران به خانه مورد نظر رفتند با جسد مرد ۳۷ ساله داخل خانه روبه‌رو شدند.

گزارش کشف جسد مرد جوان به بازپرس محسن اختیاری اعلام شد و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. با حضور در محل آنها با جسد مرد ۳۷ ساله در حالی مواجه شدند که با ضربه جسمی سخت به سرش به قتل رسیده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان در خواب به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان به سراغ همسر مقتول رفته و زن جوان گفت: من دیشب خانه نبودم. از خانه مان ۵۰ میلیون تومان نیز سرقت شده و تصور می‌کنم همسرم قربانی این پول شده است. در ادامه بررسی‌ها و معاینات متخصصان پزشکی قانونی و به دست آمدن زمان جنایت، مشخص شد زن جوان ساعاتی بعد از قتل به خانه عمه‌اش رفته است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در بازرسی از خانه مقتول، یک چکش و یک جفت دستکش خونی پیدا کردند که سایز دستکش‌ها با سایز دست همسر مقتول یکی بود. اظهارات متناقض زن جوان و مدارکی که در خانه پیدا شده بود، انگشت اتهام را به سمت او گرفت. تحقیقات میدانی نیز نشان می‌داد زوج جوان باهم اختلاف داشتند. تحقیقات از زن جوان ادامه یافت تا اینکه او لب به اعتراف گشود و راز قتل همسرش را برملا کرد و گفت: مدت هاست که با همسرم اختلاف داشتم و این اواخر مرا کتک می‌زد و از دست کار‌های او خسته شده بودم. به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفتم.

به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، زن جوان به اداره آگاهی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

نخستین جنایت سال ۱۴۰۳

اولین روز فروردین امسال چند پسر جوان برای تفریح به یکی از روستا‌های لواسانات رفته بودند که متوجه بوی بدی از داخل یک بشکه شدند که در زمین‌های کشاورزی قرار داشت. پسران به‌دنبال بوی تعفن به سراغ بشکه رفته و داخل آن با جسد مردی مواجه شدند. موضوع به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.
با حضور در محل آنها با جسد سوخته مردی مواجه شدند که هیچ مدرک هویتی‌ای به همراه نداشت. به دستور بازپرس جنایی جسد برای مشخص شدن علت اولیه مرگ و هویت مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات برای حل این معمای جنایی ادامه دارد.

کشف جسدی با دست‌های بسته

یکشنبه پنجم فروردین امسال، دو رهگذر در حال عبور از بیابانی در شهرری بودند که با جسد مرد جوانی مواجه شدند.

با اعلام موضوع به پلیس مشخص شد دور گردن، پا‌ها و دست‌های مرد ۳۰ ساله با طناب بسته شده بود. باتوجه به نحوه قرار گرفتن جسد، مشخص شد که جنایت در محل دیگری رخ داده و پس از ارتکاب قتل، جسد به آنجا منتقل شده است. جسد مرد جوان برای مشخص شدن علت مرگ و شناسایی هویت به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت ادامه دارد.

فرار مرگبار

ساعت ۲۴ پنجم فروردین مأموران گشت یک کلانتری در غرب تهران؛ متوجه سرنشینان خودروی پژو ۲۰۶ شدند که در حال سرقت وسایل از داخل خودروی پرشیایی بودند. مأموران به سرنشینان پژو دستور ایست دادند، اما آنها بدون توجه به اخطار‌های پلیس و قبل از اجرای نقشه سرقت شان اقدام به فرار کردند.

با فرار پژو سواران، تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و باتوجه به اینکه پژو سواران به اخطار‌های پلیسی توجهی نداشتند، مأموران تیر هوایی شلیک کردند درنهایت مأموران اقدام به تیراندازی به سمت خودرو کرده و در این میان سرنشین ۳۵ ساله پژو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد. در ادامه راننده فراری بازداشت شد و موضوع به بازپرس موسی رضازاده اعلام شد.

با گزارش مرگ مرد جوان، بازپرس جنایی دستور تحقیقات را صادر کرد و در بررسی‌ها مشخص شد که پژو سواران دارای حدود ۱۵ سابقه کیفری در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل آن بوده‌اند. همچنین سرنشین فوت شده به تازگی از زندان آزاد شده و پس از آزادی سرقت‌های سریالی لوازم داخل خودرو را با همدستش رقم زده بود.

سقوط مشکوک

شامگاه دوشنبه ششم فروردین امسال، سقوط مرگبار زن جوانی از پشت بام طبقه چهارم ساختمانی در لواسانات به تیم جنایی اعلام شد. به‌دنبال مخابره این خبر، تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و با جسد زن ۱۹ ساله افغانستانی مواجه شدند. همسایه‌ها در تحقیقات عنوان کردند که صدای درگیری و مشاجره از خانه زن جوان قبل از سقوط مرگبار را شنیده‌اند. کارآگاهان در بررسی‌های میدانی دریافتند همسر زن افغان بعد از سقوط مرگبار قصد فرار از صحنه را داشته است.

وی در تحقیقات گفت: از گذشته با همسرم اختلاف داشتم؛ شب حادثه خواهرم برای عیددیدنی به خانه ما آمده بود.

من با همسرم دعوایم شد او به پشت بام رفت و من نیز برای صحبت کردن به آنجا رفتم، اما ناگهان همسرم خودش را به پایین پرتاب کرد. در حال حاضر مرد جوان و خواهرش بازداشت هستند.

قتل پسر دایی

دهم فروردین امسال گزارش مرگ مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شرق پایتخت به پلیس اعلام شد. با حضور تیم جنایی در بیمارستان، آنها با جسد مرد جوانی که اهل افغانستان بود در حالی مواجه شدند که با ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در تحقیقات میدانی دریافتند که مقتول با پسر عمه خود درگیر شده و به قتل رسیده است.
با دستگیری متهم وی گفت: مقتول کارگر کارگاه پارچه‌بافی بود و مشکلی باهم نداشتیم. روز حادثه عکسی شخصی در صفحه اینستاگرامم منتشر کردم اما پسر دایی‌ام با دیدن عکس مرا مسخره کرد. باهم سر این عکس دعوایمان شد و ناخواسته با چاقو او را به قتل رساندم.

روزنامه ایران


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند-پیام امروز

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به منظور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *