پیشنهاد دانشمند کشور مالزی برای راه‌اندازی اقتصاد خلاق و مرکز مالی

کوجعفر کوشعبی در گفت‌وگو با خبرنگار پیام امروز در اصفهان در ارتباط با جایگاه دانشمندان مسلمان در جهان اظهار داشت: مسلمانانی را می‌شناسم که نه تنها در کشورهای مسلمان هستند، بلکه بسیاری از آنها در کشورهای توسعه یافته مشغول به کار هستند؛ آنها بستر مناسبی برای توسعه برنامه بر اساس دانش خود ندارند اما از طریق آن شما این فرصت را دارید که بستری برای شناسایی همه این افراد مانند آنچه امروز داشتیم فراهم کنید.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که به ویژه کشورهای مسلمان با یکدیگر آشنا و متحد شوند و با استفاده از دانشی که بسیار توسعه داده‌ایم و با استفاده از مردم خود و به اشتراک‌گذاری با جهان، فناوری خود را تولید کنیم.

دانشمند مهمان از کشور مالزی در پنجمین دوره جایزه مصطفی ادامه داد: دانشمندان خوب زیادی از کشورهای مسلمان وجود دارند اما بسیاری از آنها حتی از کشور من مالزی، با آمریکا، آلمان، انگلیس و هر جای دیگری کار می کنند؛ آنها شهروند یک کشور هستند اما با داشتن تجربه و فرصت، مقیاس را در جای دیگری توسعه می دهند.

وی در ارتباط با آینده علمی جهان اسلام عنوان کرد: هنگامی که ما بستر مناسب را داشته باشیم، جایی برای دانشمندان جهان اسلام وجود خواهد داشت که با هم کارها را انجام دهند، دانش و تجربه را با هم به اشتراک بگذارند و شروع به صحبت با یکدیگر کنند.

کوشعبی ایجاد بستر را از وظایف دولت‌ها دانست و افزود: دولت کشورهای مسلمان باید دور هم جمع شوند و بستر مناسبی برای شناخت دانشمندان بالقوه ایجاد کنند؛ من آینده خوبی برای بسیاری از دانشمندان مسلمان می‌بینم.

وی در ارتباط با تاثیر تحریم بر دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام تصریح کرد: ما علم را زودتر از طریق تمدن اسلامی توسعه دادیم و بسیاری از اختراعات توسط مهندسان و دانشمندان مسلمان انجام شده است؛ ما نام های بزرگ و خوب بسیاری داریم اما در زمانی به دلایل سیاسی بستر تسلط بر علم و فناوری از بین رفت و ما آن را به دنیای غرب باختیم.

دانشمند مهمان از کشور مالزی در پنجمین دوره جایزه مصطفی با بیان اینکه دانشمندان مسلمان دانش زیادی را در اختیار جهان قرار داده‌اند، گفت: رنسانس در اروپا از طریق دانش اسلامی اتفاق افتاد و آن را بیشتر توسعه داد اما ما عقب ماندیم چون کشوری بسیار فقیر داریم، روی ساختن علم و فناوری جدید مبتنی بر دانش تمرکز نداریم و اکنون باید برای رقابت با یک کشور توسعه یافته ازدحام کنیم.

وی اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده تا دور هم جمع شویم و برای راه‌اندازی اقتصاد خلاق و مرکز مالی برنامه‌ریزی کنیم؛ ما باید با استفاده از زکات، وقف و هر چیز دیگری اقتصاد اسلامی را ترویج کنیم و همچنین به دنبال نشانه فناوری جدید و کاملا خلاقانه برای اسلام باشیم، ما در حال تعامل با دانشگاه‌ها هستیم تا افراد موثر در ایجاد اصلاحات جدید را شناسایی کنیم و دین بستر باید برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام/۱۷۴/.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner