چرا هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تشکیل جلسه نمی‌دهد؟

زمان برگزاری مهمترین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هنوز مشخص نیست، این درحالی است که دوم مرداد آخرین فرصت هیات اجرایی برای تعیین خبره‌های ورزشی است. 

به گزارش ایسنا، طبق اعلام کمیته ملی المپیک ثبت نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک از پنجم مرداد آغاز می‌شود. هیات اجرایی کمیته ملی المپیک باید تا قبل از پنجم مرداد پنج خبره ورزشی را انتخاب کند تا اگر  فردی از بین خبره‌های ورزشی بخواهد در انتخابات شرکت کند، امکان ثبت نام داشته باشد. 

جلسات هیات اجرایی یک هفته در میان و در روز یک‌شنبه‌ها برگزار می‌شود و در حالی که تصور می‌شد فردا (یک‌شنبه ۲۶ تیر) جلسه هیات اجرایی تشکیل شود اما فعلا خبری از برگزاری این جلسه نیست و زمان و دستور جلسه نیز برای اعضای هیات اجرایی ارسال نشده است. 

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم برای شرکت در اجلاس روسای آکادمی های المپیک جهان به یونان سفر کرده است. 

آخرین جلسه هیات اجرایی پنجم تیر بود که رییس کمیته ملی المپیک در آن حضور نداشت و پس از آن دیگر جلسه‌ای تشکیل نشد. 

اگر هیات اجرایی هفته جاری نشست فوق العاده نگذارد، باید حتما در  یک‌شنبه هفته آینده که دوم مرداد است، تشکیل جلسه بدهد و تکلیف خبره‌های ورزشی را مشخص کند، چراکه سه روز پس از آن، ثبت نام‌ها آغاز می‌شود.

در بخش ب بند ۸ ماده ۵ اساسنامه کمیته ملی المپیک آمده است: پنج نفر از کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک به پیشنهاد رییس و تصویب هیات اجرایی که حداقل دو نفر از آنها از میان بانوان و یک نفر از بین کارشناسان حوزه ورزش دانش آموزی خواهد بود. انتخاب این کارشناسان براساس دستورالعملی که به تصویب کمیته می رسد، انجام خواهد شد.

هیات اجرایی، آیین نامه انتخاب خبره های ورزشی را تصویب کرد که طبق آن راه ورود افراد سیاسی به داخل مجمع انتخاباتی بسته شد اما در مقابل، راهی برای اعضای هیات اجرایی که رییس فدراسیون نیستند باز شد که در مجمع به عنوان کارشناس خبره حضور داشته باشند.

پیش بینی می‌شود جلسه‌ای که در آن خبره‌های ورزشی انتخاب می شوند، پرچالش‌ترین جلسه هیات اجرایی باشد و باید دید در لیست پیشنهادی چه کسانی قرار دارند و هیات اجرایی این لیست را تصویب می کند یا خیر؟.

انتهای پیام 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner