چه چیزی برای نادال مهم‌تر از قهرمانی است؟

رافائل نادال تاکید کرد سلامت جسمانی برای او مهم‌تر از رقابت با نواک جوکوویچ صرب و راجر فدرر سوئیسی در تعداد گرند اسلم است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزارس تاس، رافائل نادال با غلبه بر کسپر رود نروژی در فینال برای چهاردهمین بار در دوران حرفه‌ای خود فاتح رولان گاروس شد. نادال رکورددار قهرمانی در رولان گاروس است، نزدیکترین تعقیب کننده تنیسور اسپانیایی بیورن بورگ سوئدی است که شش بار قهرمان این مسابقات شد.

همچنین برای این تنیسور اسپانیایی این قهرمانی یک معنا و مفهوم دیگری هم داشت. قهرمانی در رولان گاروس بیست و دومین قهرمانی در تورنمنت‌های گرند اسلم  برای نادال بود. او دو قهرمانی در اوپن استرالیا، ۱۴ قهرمانی در رولان گاروس، دو قهرمانی در ویمبلدون و چهار قهرمانی در اوپن امریکا دارد. نزدیکترین تعقیب کننده اسپانیایی از نظر تعداد قهرمانی‌های گرند اسلم جوکوویچ و فدرر هستند که هر کدام ۲۰ عنوان قهرمانی کسب کرده‌اند.

نادال در مورد اظهارات یک روزنامه نگار مبنی بر اینکه فصل گذشته به نظر می‌رسید جوکوویچ رکورددار بیشترین گرند اسلم خواهد شد، گفت: بله آنچه تصور می‌شد الان متفاوت است. مهمترین مسئله الان رقابت کردن است. من نگران عناوین گرند اسلم نیستم. فدرر و جوکوویچ هر دو تنیسورهای مطرح و بزرگی هستند. تنها چیزی که من را نگران می‌کند این است که فرصتی برای ادامه رقابت داشته باشم. برای ما مهم این است که بتوانیم رقابت کنیم. سلامتی اولویت اول است. 

او درباره حضور در ویمبلدون نیز گفت: اگر بدنم برای حضور در ویمبلدون آماده باشد، در این رقابت‌ها خواهم بود. ویمبلدون تورنمنتی نیست که بخواهم آن را از دست بدهم. ویمبلدون اولویت من است و همیشه برای من اولویت بوده است. 

نادال به دلیل مصدومیت در سال ۲۰۲۱ چندین رقابت را از دست داد و حالا با دو قهرمانی که به دست آورده است بار دیگر نشان داد که از چه توانایی‌هایی برخوردار است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner