کارگران جان باخته در انفجار معدن طبس شهید راه خدمت محسوب شوند


چنگیز اصلانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: درخواست جامعه کارگری این است که هرچه سریع‌تر رسیدگی فوری در ارتباط با این حادثه انجام و ابعاد مختلف آن بررسی و با مسببان این حادثه تلخ و ناگوار برخورد و به مردم نیز گزارش مربوط صادقانه ارائه شود.

اصلانی اظهار داشت: غالب معادن (عمدتا در بخش خصوصی) فاقد ایمنی لازم بر اساس استانداردهای تعریف شده وزارت کار هستند. متاسفانه وادار کردن بخش خصوصی به نصب تجهیزات ایمنی با توجه به هزینه‌های بالای آن با مقاومت کارفرمایان مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: موضوعی که بیش از همه با توجه به درس‌های حادثه‌های قبلی در اذهان باقی مانده، عدم برخورداری معادن از امکانات کافی ایمنی و وجود نشت گسترده گاز در معادن زغالسنگ کشور است.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان افزود: پدر ستون خانواده و چشم و چراغ خانواده است و با فقدان آن در هر خانواده امروزه صدها نفر دیگر بخاطر مرگ این ۵۲ نفر مشکل خواهند داشت.

اصلانی بیان کرد: در صنایع پرخطر ما مثل نفت، گاز، برق، ساختمان و معادن، درصد آسیب‌ها و حوادث بالاست و باتوجه به اینکه امکانات سنجش خطر مثل حسگرهای گاز در کشور وجود دارد، اما باوجود درآمد و سود بالای معادن و شرکت‌ها، از این فناوری‌ها که برخی از آن‌ها بومی نیز شدند، استفاده داخلی نمی‌شود.

اصلانی در مورد انتخاب  استاندار برای همدان گفت باید استانداری برای همدان انتخاب شود که اولا بومی و از بدنه خود استان باشد و دوما مدیر لایق، کاردان  و دلسوز این استان باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید به پیام مردم و خواسته‌های آنها و از همه مهمتر به وعده‌های داده شده توجه و عمل کند و آن تغییرات با محوریت اصلاحات است، وقتی صحبت از اصلاحات می‌شود منظور اصلاحات راهبردی با نگاه به انتظارات مردم از رئیس جمهوری است.

وی افزود: یکی از انتظارات مردم، انتصاب مدیران لایق و شایسته، کارآمد، متخصص، پاکدست و آشنا به درد مردم است.

اصلانی بیان کرد: در کنار استاندار نیز باید مدیران توانمند و مردمی سکاندار مسئولیت‌ها باشند که بتوانند مشکلات مردم را رسیدگی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و خط قرمز ماست و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باید مدیری را برای این سازمان انتخاب کند که ضمن مقبولیت و محبوبیت در بین کارگران و بازنشستگان بتواند مشکلات این سازمان را مرتفع کند.

اصلانی در مورد انتخاب مدیرکل کار استان ها بیان کرد: وزارت تعاون در فرخوانی از داوطلبان مدیریت کل کار استان‌ها خواسته با ثبت نام خود را در معرض بررسی صلاحیت قرار دهند.

وی تاکید کرد: شیوه انتخاب مدیران کل ادارات کار استان‌ها  باید براساس تخصص و سابقه باشد، در این برهه حساس فرصت آزمون و خطای نیروهای بسیار جدید را نداریم ما نیازمند افرادی عملیاتی در اداره کل کار استان‌ها هستیم که حداقل بر قانون کار و تامین اجتماعی مسلط باشد بخصوص که وظایف مدیرکل استانی بسیار زیاد است.



انتهای پیام/


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تعداد افرادی که در این دوره از مجلس برای دولت رفتند، غیرمتعارف است

۰۴ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۰۹:۳۸:۵۰ ذوالنوری در مخالفت با استعفاء حسین زاده: نماینده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner