کاغذبازی‌ اداری سد راه توسعه دانش‌بنیان‌ها/ تشکیل پرونده ترک فعل برای دستگاه‌های سنگ‌انداز

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اگر روند کاغذبازی های اداری در صدور مجوزها اصلاح نشود قطعا در توسعه شرکت های دانش بنیان در استان دچار مشکل خواهیم شد.

حیدر آسیابی امروز دوشنبه ۱۳ تیر در جلسه بررسی مشکلات و موانع بر سر راه نخبگان و مخترعان استان گلستان اظهار کرد: در حوزه تحقق شعار سال اگر دستگاه های اجرایی  و متولیان امر، سنگ اندازی  و از اجرای مصوبات قانونی خودداری کنند در حوزه ترک فعل اقدام می کنیم و تاکنون هم در سطح استان نسبت به چندین دستگاه اجرایی در حوزه ترک فعل پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: البته انتظار ما این است که اول خود دستگاه های اجرایی  برای رفع مشکل در مبارزه فساد و بروکراسی اداری بر سر راه تولیدکنندگان به وظایف خود عمل کنند و اگر کوتاهی صورت گرفت در مراحل بعدی ما به عنوان دستگاه قضا ورود کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه ما با تمام توان در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، مطالبات قانونی  بخش تولید و دانش بنیان ها را پیگیری و برای رفع موانع تلاش می کنیم، بیان کرد: در جلسه امروز  که سومین نشست امسال به صورت اختصاصی برای بررسی و حل مشکلات دانش بنیان ها است  صاحبان ِ ایده و اختراع،  مشکلات را بدون پرده درمیان گذاشتند.

آسیابی؛ زمان بَر بودن فرآیند صدور مجوز ها، نبود زمین برای اجرای طرح ها، اخذ تسهیلات و چالش در حوزه اخذ مجوزهای چندگانه از دستگاه های اجرایی  عمده مشکلات نخبگان و مخترعان اعلام کرد و با  با انتقاد از بروکراسی اداری در حوزه  صدور مجوزها  در دستگاه های اجرایی گفت: در نشست امروز فردی جضور داشت که قصد سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان  در استان در حوزه تولید دارد اما پس از گذشت مدت طولانی از زمان حضور در استان، هنوز متولیان امر در بخش صمت و اداره متولی مجوزهای لازم را صادر نکرده اند و موفق نشده اند این سرمایه گذاری را جذب کنند.

وی بر ضرورت حمایت از دانش‌بنیان ها در راستای تحقق شعار سال تأکید کرد و یادآور شد: اگر روند کاغذبازی های اداری در صدور مجوزها اصلاح نشود قطعا در رابطه با توسعه شرکت های دانش بنیان در استان دچار مشکل خواهیم بود.

گفتنی است؛ جلسه امروز رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز  استان با نخبگان یک حاشیه جالب هم داشت، هنگامی که  نخبه جوان مراوه تپه ای در حال گلایه از تجاری نشدن ایده اش به علت نبود سرمایه گذار بود، یکی از صاحبان صنایع کشاورزی استان هم که در جلسه حضور داشت اعلام کرد حاضر است از این ایده برای اجرایی شدن تا مرحله تولید حمایت کند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner