سوله آکام فلز

کشاورزان و گلخانه‌داران هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند-پیام امروز


سمانه غلامی، کارشناس هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی کشاورزی طی روزهای جمعه و شنبه برای استان های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان و شرق و جنوب سمنان وزش باد همراه با طوفان گرد و خاک انتظار می رود.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که استحکام نهال های تازه کشت شده را با نصب قیم در برابر وزش باد حفظ کنند. همچنین نسبت به ترمیم و استحکام سقف و سازه های گلخانه در برابر وزش باد اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: زنبورداران عایق بندی و محافظت از کندوها را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی افزود: باغداران استفاده از بادشکن ها را جهت جلوگیری از شکستن شاخه تنه درختان در دستور کار قرار دهند و همواره کشاورزان از انجام آبیاری بدلیل سست شدن ریشه آب اجتناب کنند.

او با تاکید بر عدم تردد عشایر در ارتفاعات  گفت: تولیدکنندگان نسبت به تهویه و کنترل سالن های مرغداری در برابر وزش باد اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز جمعه در استان های شمال غرب و در استان های واقع در البرز مرکزی و روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب و بخشی از شمال شرق افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود‌.

روز یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده داریم. طی روزهای جمعه تا یکشنبه در نوار شرقی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

خبرنگار: آزاده محبی


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آغاز بازگشت حجاج به کشور-پیام امروز

با آغاز پرواز‌های بازگشت حجاج کشورمان از صبح امروزجمعه (یکم تیر) از دو فرودگاه مدینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *