سوله آکام فلز

کشتی خوزستان به افرادی نیاز دارد که حرف‌شان در فدراسیون بُرش داشته باشد

ایسنا/خوزستان یک مربی معتقد است، کشتی خوزستان به افرادی نیاز دارد که حرف‌شان در فدراسیون بُرش داشته باشد.

محمدرضا نیکونهادحسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت رشته کشتی در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که آقای جمالپور در ابتدا کار خود را به صورت سرپرست در کشتی خوزستان شروع کرد و اخیراً به عنوان رئیس هیات انتخاب شده است، من حس می‌کنم با توجه به شرایط مالی که دارد و نیز با توجه به اخذ میزبانی‌های کشوری در استان و اعزام‌هایی که برای رقابت‌های کشوری داشتند، وضعیت کشتی خوزستان از آنچه در هیات قبلی بود، بهتر شده و کشتی خوزستان از حالت سکون در حال خروج است.

وی در ادامه درباره این‌که باید چه افرادی در کنار رئیس هیات در کادر اجرایی قرار بگیرند تا مسیر پیش‌رو برای پیشرفت کشتی خوزستان بهتر از شرایط فعلی باشد، گفت: به نظرم در حال حاضر افراد زیادی از جمله آقای کجباف و ایسوند که کارهای اجرایی انجام داده‌اند و باتجربه هستند می‌توانند در کنار هیات باشند زیرا اگر افراد توانمند در کنار رییس هیات حضور داشته باشند می‌توانند به پیشرفت کشتی خوزستان کمک کنند.

این مربی کشتی خاطرنشان کرد: همچنین کشتی خوزستان نیاز به افرادی دارد که حرف‌شان در فدراسیون بُرش داشته باشد؛ در رده‌های پایه بیش از ۵۰ درصد تیم‌های اعزامی ایران به رقابت‌های بین‌المللی خوزستانی هستند و به طور مثال عملاً برخی مواقع خوزستان قهرمان مسابقات جهانی می‌شود اما چرا نباید یک سرمربی خوزستانی در یکی از این رده‌های سنی داشته باشیم؟ در حال حاضر سرمربیان تیم‌های ملی پایه افرادی هستند که در باشگاه‌ها کار نکرده‌اند و کشتی‌گیر ندارند اما موفق هستند چون کشتی‌گیری که در تیم‌ملی زیر نظر آن‌ها کار می‌کند، در استانش خوب کار کرده است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم تعاملی که خوزستان باید با فدراسیون در این زمینه داشته باشد، زیاد نیست. پس یعنی باید کشتی خوزستان دارای افراد توانمند باشد. زمانی که خودم کشتی می‌گرفتم در آن برهه آقای طالقانی رئیس فدراسیون بود و آقای غفوری دبیر هیات کشتی خوزستان و آقای گرشاسبی رئیس هیات بود. آقای غفوری به قدری حرفش بُرش داشت که رئیس فدراسیون در حق خوزستان کوتاهی نمی‌کرد و اکنون هم باید شرایط به همین صورت باشد و این تعامل در ارتباط با فدراسیون باید آن‌قدر قوی باشد که فرد بتواند خواسته‌های خود را تحمیل کند.

نیکونهادحسینی درباره نگرانی از وضعیت خوزستان در تیم‌ملی بزرگسالان نیز گفت: خوزستان در رده‌های پایه خوب است و کشتی‌گیران زیادی در این رده‌ها دارد اما از دیرباز به این صورت بوده است که همین کشتی‌گیران وقتی به رده سنی بزرگسالان می‌رسند، افت شدیدی ایجاد می‌شود، به صورتی که شاید یکی، دو نفر را در تیم‌ملی داشته باشیم. من فکر می‌کنم این موضوع به خاطر فشارهای بیش از حدی باشد که مربیان استان در رده‌های پایه به کشتی‌گیران برای قهرمانی می‌آورند و وقتی همین ورزشکاران به رده بزرگسالان می‌رسند، سن قهرمانی‌شان کم می‌شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس قبل از سفر به آبادان-پیام امروز

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس آخرین تمرین خود پیش از سفر به آبادان و دیدار برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *