کمباین سازی اراک به سود نشسته است/امکان تولید هزار دستگاه در سال

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک گفت: شرکت توان تولید سالانه هزار دستگاه کمباین را دارد.

علی اصغر حمیدی فر دوم خردادماه در جریان بازدید استاندار مرکزی از شرکت کمباین سازی ایران بیان کرد: شرکت کمباین سازی ایران از سال های گذشته با زیان انباشت ۶۰ میلیارد تومانی روبرو بود که این رقم در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف شد و شرکت به سود نشست.

وی با اشاره به خاتمه یافتن مشکلات کارگری در شرکت گفت، در سال ۹۴ و با حضور در شرکت با ۲۵۰ مورد شکایت کارگری روبرو شدیم ولی امروز هیچ موردی از شکایت کارگری وجود ندارد، حتی هیچ گونه بدهی نیز در شرکت وجود ندارد و این شرایط حاصل حمایت مجموعه استان و تلاش کارگران است.

حمیدی فر تصریح کرد: یکی از نیازها و تاکیدات کشور استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است که به این سمت حرکت نکردیم، اما به سمت راه اندازی مرکز نوآوری رفتیم و اولین محصول این مرکز تولید کمباین برنج بود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ کمباین کاه کوب تولید شد و امسال به تجاری سازی رسید و سال گذشته مهندسی معکوس و ساخت نمونه اولیه کمباین نیمه سنگین در دستور کار قرار گرفت که تست مزرعه آن سال گذشته انجام شد و با رفع برخی نواقص تولید آن مدنظر است. امسال نیز به دنبال راه اندازی خط تولید کمباین نیمه سنگین هستیم.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران با اشاره به اینکه دستگاه ضد تگرگ در گذشته وارداتی بود ولی امروز توسط کمباین سازی ایران به تولید رسیده است، گفت: شرکت برای سال ۱۴۰۲ ورود به عرصه طراحی و تجهیز ادوات کشاورزی را هدفگذاری کرده است.

وی اضافه کرد: کمباین سازی ایران در گذشته به ۱۵ کشور جهان صادرات داشته است و سال گذشته نیز یکی از صادرکنندگان برتر کشور شدیم، البته در حال حاضر قدری صادرات کاهش یافته است.

حمیدی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ نفر در شرکت مشغول به کار هستند و شرکت با ظرفیت ۵۰ درصدی فعال است، گفت: سال گذشته ۶۳۴ دستگاه کمباین و ۵۰۰ دستگاه بیلر تولید شده و تا پایان سال حدود ۲۰ نیرو بازنشسته می شوند که قطعا جایگزین نیرو انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت با مسئله نقدینگی مواجه است که تغییر نوع پیش پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی عامل بروز این مشکل است، افزود: ۸ تا ۹ هزار کمباین فرسوده در کشور وجود دارد که استفاده از آنها باعث اتلاف یک میلیون تن گندم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار می شود در حالی که ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تا هزار دستگاه کمباین در کمباین سازی ایران وجود دارد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

یک ایرانی قهرمان جام جهانی شد

۳۰ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۱۵:۲۶:۲۴ ملی پوش اسنوکر کشورمان با شکست حریف اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner