ایسنا/زنجان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: کمبود نیروی آموزشی و مربیان پرورشی موضوع کلی وزارت آموزش و پرورش است.
اصغر باقرزاده ظهر امروز(۷ تیرماه) در بازدید از اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیتهای پیشرو اوقات فراغت دانشآموزان در استان زنجان، بیان کرد: این فعالیتها شامل برنامههای فرهنگی، هنری، تربیتی، ورزشی، سرود، مسابقات، جشنوارهها و سایر بستههای تربیتی پرورشی متناسب با سلیقه دانش آموزان است.
وی با اشاره به علاقمندی دانشآموزان به حضور در کانونهای هنری و اردوگاههای فرهنگی، اظهار کرد: عمده این فعالیتها در کانونهای هنری و پرورشی و اردوگاههای فرهنگی برگزار خواهد شد که آمارها نیز نشان میدهد دانشآموزان به این مراکز بیش از مراکز رسمی آموزش مانند مدرسه علاقه نشان میدهند.
این مسئول با اشاره به محوریت برنامههای طراحی شده در فصل تابستان، گفت: محوریت این برنامهها مشارکت حداکثری دانشآموزان است و باید به نوعی اجرا شود تا دانشآموزان راغب به حضور فعال در این فعالیتها باشند.
باقرزاده با بیان اینکه برنامهها در دستههای مختلف طراحی شده است، اظهار کرد: این برنامهها متناسب با شرایط دانشآموزان در هر استان، گروه سنی و جنسی اجرا خواهد شد تا تناسب حداکثری را با مخاطب داشته باشد.
وی با اشاره به دستگاههای مربوط در این امر، بیان کرد: علاوه بر آموزش و پرورش، تشکلهای مختلف دانشآموزی مانند بسیج، اتحادیه انجمنهای اسلامی و سازمان دانشآموزی و همچنین جمعیت جوانان هلال احمر مشارکت مطلوبی را در راستای اجرای هرچه بهتر برنامههای فوق دارند.
این مسئول با اشاره به آمار مراکز و پایگاههای فعال در برنامههای تابستانی، گفت: با توجه به ظرفیتی که مدارس و دارالقرآنها و فضاهای پرورشی دارند، پیشبینی میشود در مدارس حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانی و ۱۰۰ دارالقرآن فعال در سطح کشور و به همین تعداد کانونهای فرهنگی و تربیتی آماده خدماترسانی در سه ماهه تابستان باشند.
باقرزاده با اشاره به برنامه اردوهای یکروزه، افزود: پیشبینی میشود حدود ۳ میلیون دانشآموز در این برنامهها شرکت کنند که با همکاری دستگاههای مرتبط، میتوانیم این رقم را تا ۵ الی ۶ میلیون نفر ارتقا دهیم.
این مسئول با بیان اینکه مسأله کمبود نیروی آموزشی و مربیان پرورشی یک موضوع کلی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: این مسأله تنها مختص به حوزه پرورش و برنامههای هنری نیست، بلکه کل سیستم آموزش و پرورش با کمبود نیروی مدرس و مربی مواجه است که در تلاشیم با افزایش پذیرش دانشگاههای تربیت معلم و استفاده از نیروهای نخبه سایر دانشگاهها بتوانیم بخشی از این کمبود را تامین کنیم.
انتهای پیام