سوله آکام فلز

گسترش روابط با ترکمنستان و قزاقستان/ مختومقلی منادی وحدت و همدلی است

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به تمسک صریح مختومقلی فراغی به قرآن و اهل بیت (ع)، گفت: می توان این شخصیت بزرگ را منادی وحدت و همدلی دانست.

 علی محمد زنگانه در آئین نکوداشت شاعر شهیر ایرانی ترکمن در مراوه تپه استان‌گلستان‌با اشاره به تمسک و اعتقاد راسخ مختومقلی فراغی به قرآن کریم و اهل بیت (ع)، اظهار کرد: باید به این باور برسیم که این فرهنگ ماست که زیربنای ساخت تمدن و اعتلای جامعه می شود.

وی با بیان اینکه با نگاهی به آثار مختومقلی  و دیوان اشعارش می توان با تمام وجود یک شخصیت اجتماعی و کسی که مسلمانان شیعه و سنی را دعوت به وحدت  و همدلی می کند مشاهده کرد، افزود: صداقت، پاکی و مردمی بودن اشعار و افکار این شاعر بزرگ منجر می شود که همه ساله هزاران نفر در سالگرد تولدش گرد هم آمده و از شخصیت و آثارش سخن بگویند.

استاندار گلستان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه استان و افزایش درآمد ناخالص و سرانه خوار و  بار گلستان، خاطرنشان کرد:  یکی از اقدامات ما توسعه روابط و همکاری با کشور همسایه ترکمنستان و نیز قزاقستان است و برای این مهم جلساتی را برگزار کرده و افق هایی را ترسیم کرده ایم.

زنگانه تصریح کرد: فرصت بزرگ جراحی اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها، این شرایط را فراهم کرده تا به اقشار کم برخوردار به صورت پلکانی یارانه پرداخت کنیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *