یادوراه شهدای جهادگر امسال در قم برگزار می شود

ایسنا/قم مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: یادواره شهدای جهادگر کشور از نهم تا یازدهم مرداد ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

علی اخلاصمند مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم در نشست خبری هم افزایی دستگاه های پشتیبانی کننده از گروه های جهادی در تابستان سال جاری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت و با اشاره به سومین سالگرد دیدار مقام معظم رهبری با گروه های جهادی در سال ۹۸ بیان کرد: مطالبه اصلی رهبر در این دیدار عمومی کردن و گفتمان سازی حرکت های جهادی بوده است.

وی ادامه داد: سه مجموعه‌ی حوزه علمیه، ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد علوی و سپاه متولی اصلی حرکت های جهادی هستند و حمایت های اصلی از گروه های جهادی را انجام می دهند.

اخلاصمند با تاکید بر پیام ۹ بندی رهبر خطاب به گروه های جهادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند این حرکت های جهادی را هنرمندانه انعکاس دهید لذا رسانه ها وظیفه این انعکاس را به عهده دارند که امید در مردم زنده شود.

وی عنوان کرد: درسپاه استان قم ۷۸۰ گروه جهادی ثبت شده داریم که نزدیک به ۴۰۰ گروه فعالیت مستمر در سال دارند و در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، پزشکی، علمی و آموزشی و غیره فعالیت عمومی و تخصصی دارند.

اخلاصمند تصریح کرد: در تابستان سال جاری ۱۰۰ گروه جهادی اردوهای یک روزه تا ۱۴ روزه در محله خودشان و روستاها، مناطق محروم استان قم و دیگر استان های کشور همچون ایلام، کرمانشاه، کرمان، لرستان و مازندران دارند.

وی افزود: در دهه ولایت رزمایش کمک های مومنانه را داریم که حدود ۱۷ هزار بسته معیشتی با کمک قرارگاه های جهادی توزیع می شود همچنین از نهم تا یازدهم مرداد یادواره شهدای جهادگر کشور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار می شود.

وی گفت: با هدف تقویت نیروهای جهادی دو دوره تخصصی رسم خدمت مخصوص مسئولین شوراها و قرارگاه‌های جهادی و دوره رسم هجرت موسوم به کوله‌پشتی رسانه برای رابطین رسانه گروه‌های جهادی به ‌منظور تولید محتوای رسانه‌ای در این هفته برگزار می‌شود.

اخلاصمند همچنین از تشکیل ستاد اربعین در بسیج سازندگی قم خبر داد و اضافه کرد: این ستاد برای اولین‌بار به‌منظور خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی به زائرین اباعبدالله‌الحسین(ع) در استان قم، مرز مهران و دو موکب در مسیر نجف تا کربلا برنامه‌ریزی شده‌است.

حمیدرضا طلوعی مسئول شبکه‌سازی گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قم نیز در این نشست از برگزاری پویش شکوه بیعت با محوریت هیئت محبین اهل‌بیت در ایام دهه امامت و ولایت خبرداد و افزود: این پویش با مشارکت هیئات، مساجد و گروه‌های جهادی شکل گرفته است که در آن نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اقلام غذایی تهیه و نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان توسط گروه‌های جهادی جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: هچنین پیش بینی می‌کنیم ۱۱۰هزار پرس غذای گرم در روز غدیر توسط هیئات، گروه‌های جهادی و مساجدی که به این پویش پیوستند طبخ و توزیع شود.

وی افزود: در حین این برنامه‌ها اجتماعات مذهبی و کاروان‌های شادی خودرویی وپیاده و نیز موکب‌هایی در شهر و روستاها برپا شده‌است که جشن روز غدیر را با شکوه بیشتری برگزار کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner