سوله آکام فلز

دفترچه یادداشت آخرین انسان روی ماه ۸۰۰ هزار دلار فروش رفت

دفترچه یادداشت آخرین ماموریت از مجموعه ماموریت‌های آپولو به کره ماه با قیمت تقریبی ۸۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بخشی از تاریخ فضایی در یک حراجی به قیمت ۷۴۴ هزار و ۹۹۴ دلار آمریکا فروخته شد. این بخش در واقع یک دفترچه یادداشت کوچک است که یوجین سرنان(Eugene Cernan) فرمانده ماموریت «آپولو ۱۷» در آخرین ماموریت سرنشین‌دار به ماه به مچ دست لباس فضایی خود بسته بود.

این دفترچه یادداشت(چک لیست) که قبلاً در سال ۲۰۲۱ نیز فروخته شده بود، به همراه یوجین سرنان بر روی سومین و آخرین ماموریت سرنشین‌دار آپولو هنگام راه رفتن روی ماه در منطقه Taurus Littrow در تاریخ ۱۴ دسامبر ۱۹۷۲ بود.

دفترچه یادداشت آخرین انسان روی ماه ۸۰۰ هزار دلار فروش رفت

این دفترچه شامل فهرست دقیقی از وظایف فضانوردان برای تکمیل، یادداشت‌های نوشته شده توسط سرنان، نقشه‌های منطقه و سه نقاشی کارتونی از سگ‌های فضانورد بود که توسط خدمه پشتیبان نقاشی شده بود و در واقع در آن زمان یک سنت برای شگفت‌زده کردن فضانوردان بود.

با این حال، چیزی که این دفترچه یادداشت ۲۵ صفحه‌ای سیمی را از سایر مواردی که به ماه رفت، متمایز می‌کرد این بود که سرنان که می‌دانست آخرین مردی است که در ماموریت‌های آپولو بر کره ماه قدم می‌گذارد، از پلاکی که بر روی نردبان ماژول قمری چلنجر نصب شده بود، یادداشت‌هایی برداشت.

دفترچه یادداشت آخرین انسان روی ماه ۸۰۰ هزار دلار فروش رفت

سرنان در این یادداشت نوشت: در اینجا انسان اولین کاوش خود را در ماه دسامبر ۱۹۷۲ میلادی به پایان رساند. باشد که روح صلح که ما از آن آمده‌ایم در زندگی همه بشریت منعکس شود. این یادبود ماست که اینجا خواهد بود تا زمانی که شخصی مثل ما، تا زمانی که برخی از شما که در آنجا هستید، که نوید آینده هستید، بازگردید تا دوباره آن را بخوانید و کاوش و هدف آپولو را پیش ببرید.

وی در ادامه نوشته است: در حالی که آخرین قدم انسان را از سطح[ماه] برمی‌دارم، برای مدتی به خانه برمی‌گردم، اما ما به آینده‌ای نه چندان دور[برای بازگشت به ماه] اعتقاد داریم. می‌خواهم آنچه را که فکر می‌کنم تاریخ ثبت خواهد کرد، بگویم. چالشِ امروزِ آمریکا سرنوشت فردای انسان را رقم زده است و همانطور که آمده بودیم، منطقه Taurus Littrow ماه را ترک می‌کنیم و به خواست خدا با آرامش و امید برای همه بشریت باز خواهیم گشت. خدا حافظ خدمه «آپولو ۱۷» باشد.

یوجین سرنان فضانورد ناسا و یازدهمین انسانی بود که در مأموریت «آپولو ۱۷» بر کره ماه گام نهاد. وی همچنین آخرین انسانی است که تاکنون قدم روی کره ماه گذاشته‌ است. وی در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۷ در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

دفترچه یادداشت آخرین انسان روی ماه ۸۰۰ هزار دلار فروش رفت

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد-پیام امروز

ادوبی پس از معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در پریمیر پرو، حالا اعلام کرده است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *