سوله آکام فلز

۱۸۰ هزار کروکی برخط در پرونده خسارت مورد استفاده قرار گرفت-پیام امروز


اواخر سال ۹۹ بود که بحث کروکی برخط مطرح شد تا این که سرانجام پس از چندین مرتبه وعده زمانی در آذر ماه سال گذشته این طرح به ایستگاه عملیاتی نزدیک و سرانجام اجرایی شد.

کروکی برخطی که صادق کیان مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به روند آن گفت: در خصوص کروکی برخط بیمه مرکزی با پلیس از انتهای آذر سال گذشته مجموعه اقداماتی را انجام دادیم و پلیس تعدادی تبلت به کارشناسان و کسانی که کروکی را ترسیم می‌کنند اختصاص داده و از همان زمان نرم افزار مربوطه در تبلت‌ها نصب و از آن زمان دیگر ترسیم کروکی به شکل سیستمی و برخط انجام می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: بعد از ترسیم کروکی به شکل برخط اطلاعات مربوطه به سمت بیمه مرکزی ارسال می‌شود در بیمه مرکزی اقدامات به دو فاز تقسیم می‌شود در فاز نخست یک قسمتی را به شرکت‌های بیمه اختصاص دادیم تا زمانی که شخص به شرکت بیمه مراجعه می‌کند بتواند بر اساس سری و سریال کروکی را استعلام و بعد پی دی اف آن را دریافت و از آن استفاده کند.

او افزود: در فاز دوم که لازم بود نرم افزار‌های شرکت‌های بیمه این امکان را فراهم کنند که اطلاعات ارسالی در فرآیند پرداخت خسارت دخیل و مراحل لازم طی شود این فرآیند هم از انتهای آذر سال گذشته انجام شده و پلیس هم تجهیز کارشناسان و ترسیم کنندگان کروکی به تبلت‌ها را در سراسر کشور در حال پیگیری است و روند آن ادامه دارد.

ارسال ۳۵۰ هزار کروکی برخط از سمت پلیس به بیمه مرکزی

او می‌گوید: در نهایت روند کروکی برخط افزایشی بوده به طوری که از آذر ماه سال گذشته تا ابتدای خردادماه بالغ بر ۳۵۰ هزار کروکی برخط از سمت پلیس به بیمه مرکزی ارسال شده است که تقریبا ۱۸۰ هزار مورد از آن توسط شرکت‌های بیمه استعلام و از آنها در پرونده‌های خسارت استفاده شده است.

روزشماری برای حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد

اما چه زمانی کروکی برخط ۱۰۰ درصدی اجرا می‌شود؟ در همین راستا پیش از این قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلچی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: این مسئله بستگی به خرید دستگاه‌ها دارد ولی حتما پایان خرداد به شکل کامل کاغذ را از فرآیند کروکی حذف خواهیم کرد در نهایت تاکید می‌شود کاغذ را به شکل کامل از کروکی‌ها برای سوانحی که نیازمند کروکی است تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا رفت و او در خصوص ماجرای کروکی‌های کاغذی این‌گونه بیان کرد: بیمه مرکزی اعلام کرده است که تا پایان خرداد ماه، تمامی کروکی‌های کاغذی باید به صورت کامل برخط شوند. این تصمیم در راستای بهبود کارایی و سرعت در فرآیند‌های مرتبط با تصادفات و بیمه اتخاذ شده است. با این وجود، هنوز بسیاری از افراد و سازمان‌ها به این سیستم جدید متصل نشده‌اند. بیمه مرکزی در حال تهیه و انتشار دستورالعمل‌های لازم برای این افراد و نهاد‌ها است تا فرآیند انتقال به سیستم برخط به صورت منظم و بدون مشکلات جدی انجام شود این تحول دیجیتال قرار است تا پایان خرداد ماه به طور کامل در سراسر کشور عملیاتی شود.

کاهش خطاهای انسانی با اجرای کروکی برخط

اجرای صحیح کروکی برخط که به گفته مسئولان و کارشناسان دارای مزایای گوناگونی از جمله کاهش ضریب خطای انسانی است؛ در همین راستا مینا صادقی کارشناس امور بیمه‌ای در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: با توجه به اینکه کروکی تقلبی رخ می‌داد و این اتفاق کم هم نبوده است، حضور کروکی برخط از یک طرف می‌تواند ضرر را در صنعت بیمه کم کند از سوی دیگر به مردم نیز کمک زیادی خواهد کرد زمانی که کروکی برخط باشد پلیس در لحظه، تصادف را در سامانه مد نظر ثبت می‌کند به این ترتیب علاوه بر این که بیمه‌گذار کمتر دچار دردسر می‌شود وقت و انرژی کمتری هم از آن گرفته می‌شود و دسترسی به آمار برای بیمه و دستگاه‌های مربوطه از آن هم آسان‌تر می‌شود.

در ادامه هم سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: با اجرای این طرح، انتظار می‌رود که مزایای متعددی نظیر کاهش خطا‌های انسانی، تسریع در فرآیند‌های بیمه‌ای و افزایش شفافیت در ثبت و بررسی تصادفات به دست آید.

دیگر مزایای کروکی برخط که مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با آن بیان کرده بود: زمانی که کروکی کاغذی حذف و تمام موارد شفاف، ساختارمند و سامانه محور شود دیگر بحث‌های حاشیه‌ای و تقلب را نخواهیم داشت همچین کروکی برخط با توجه به داده محوری بودن به شناسایی نقاط حادثه خیز، رانندگان پرخطر و… هم بسیار کمک خواهد کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام پایان خردادماه کروکی‌های کاغذی به شکل کامل حذف خواهند شد؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر اجرای این طرح خواهد بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ تمدید شد-پیام امروز

۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳  دکتر علیرضا کریمیان با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *