سوله آکام فلز

امدادرسانی به ۳۴ هزار مصدوم در نوروز ۱۴۰۳-پیام امروز


صادق محمودی اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد و با بهره‌گیری از ۱۴۶۶ پایگاه، پست موقت و سایر مراکز امداد و نجات و مراکز عملیاتی، به کارگیری بیش از ۲۵ هزار نیروی متخصص و آموزش دیده و ۳۵۰۰ دستگاه لجستیک سبک و سنگین زمینی و هوایی به انجام رسید.

وی افزود: ارائه خدمات امداد و نجات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی، ارتقای سطح آمادگی پایگاه‌ها، مراکز و تیم‌های عملیاتی برای پاسخگویی به مخاطرات و سوانح غیرترافیکی محتمل در فصل بهار و انعکاس رویکرد پیشگیرانه با تحلیل روزانه عملیات امداد و نجات و جلوگیری از بروز حوادث و سوانح در نقاط پرحادثه به ویژه در محور‌های اصلی کشور از جمله اهداف طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

محمودی اضافه کرد: در طول طرح نوروز، ۶۰۱ پایگاه ثابت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۲۳۱ پست موقت در نقاط حادثه خیز، ۳۲ مراکز استان، ۴۶۷ مرکز شعب و دفاتر نمایندگی، ۳۷ مرکز تیم واکنش سریع، ۳۲ مرکز پشتیبانی، کنترل و هماهنگی عملیات و ۳۵ مرکز آنست فعال بود.

وی بیان داشت: ۴۵۰۰ تیم عملیاتی فعال به همراه ۲۲ هزار نفر نیروی عملیاتی تخصصی داوطلب و ۳۴۰۰ نفر نیروی کار تخصصی مشغول به فعالیت بودند.

محمودی گفت: همچنین ۳۵۰۷ دستگاه لجستیک عملیاتی امداد و نجات در کل کشور به کارگیری شد.

وی تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۳، چهار هزار و ۶۳ مورد عملیات و خدمات، ۲ هزار و ۴۴۱ مورد عملیات، ۱۷۱۷ مورد عملیات جاده‌ای، ۱۸۸ مورد عملیات جوی، ۲۰۶ مورد عملیات کوهستان و طبیعت گردی، ۳۴ مورد عملیات در محیط‌های آبی صورت گرفت.

محمودی اظهار داشت: در نوروز امسال به ۳۴ هزار و ۵۵۲ نفر امداد رسانی شد، ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در محل درمان، هزار و ۴۶۴ نفر به مراکز درمانی منتقل، ۲۷۷ نفر در حوادث جاده‌ای رهاسازی و ۳ هزار و ۹۰۸ نفر در مکان مناسب اسکان داده شدند.

وی گفت: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در محور‌های برون شهری کشور ۱۶۲۲ عملیات امداد و نجات جاده‌ای به ثبت رسیده است که ۷۰ درصد از کل عملیات امداد و نجات می‌باشد که نسبت به مدت مشابه طرح ملی نوروزی شاهد کاهش ۱۶ درصدی عملیات امداد و نجات جاده‌ای در محور‌های برون شهری کشور بوده‌ایم.

محمودی تصریح کرد: طی این مدت ۲۶۷ مصدوم محبوس در خودرو‌ها توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند و ۱۰۱۹ مصدوم (۷۴ درصد از کل مصدومین انتقالی) توسط آمبولانس‌های زمینی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال و ۳۵۸ مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت نموده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای در محور‌های برون شهری استان‌های اصفهان با ۱۷۸ عملیات، فارس با ۱۱۳ عملیات و مازندران با ۱۰۳ مورد به انجام رسیده است و بیشترین مصدوم رهاسازی شده در محور‌های برون شهری کرمان با ۲۶ نفر، فارس با ۲۳ نفر و اصفهان با ۱۴ نفر را شامل می‌شود.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تغییری در شرایط استقلال رخ نداد/ کارمان را سخت کردیم-پیام امروز

روزبه چشمی پس از دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و شمس آذر قزوین که به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *