۳۵ درصد از کل سرطان‌های بدن مربوط به دستگاه گوارش است-پیام امروز


فرهاد زمانی رئیس انجمن گوارش و کبد ایران در نشست خبری هفته سلامت گوارش و کبد ایران گفت: بیشترین بیماری‌ها مربوط به دستگاه گوارش است. بیماری‌های دستگاه گوارش وابسته به تغییرات سبک زندگی و تغذیه افراد است.  

وی بیان کرد: سبک زندگی سبب سلامتی دستگاه گوارش بوده و مانع از ایجاد هزینه‌های تحمیلی ناشی از دستگاه گوارش می شود. بیشترین  مراجعه افراد به درمانگاه‌ها مربوط به سیستم گوارش است.

واحدی ادامه داد: حدود ۳۵ درصد از کل سرطان‌های بدن مربوط به دستگاه گوارش و ۳۷ درصد از مرگ و میر‌های ناشی از سرطان به دلیل مشکلات دستگاه  گوارش است. بیشترین آمار سرطان‌ها مربوط به روده بزرگ، معده و کبد است که به خوبی می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد.  

وی گفت: دستگاه گوارش سیستم وسیعی دارد و سلامت این دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مصرف آنتی بیوتیک سبب بروز آسیب به اعضای مختلف بدن می‌شود.  

در ادامه مراسم همایون واحدی دبیر انجمن گوارش و مبد در همایش مشکلات و بیماری‌های دستگاه گوارش و کبد گفت: برای پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های سیستم دستگاه گوارش باید این بیماری را شناخت و برای درمان و پیشگیری باید تشخیص زود هنگام و درستی از بیماری داشته باشیم.  

وی بیان کرد: درمان بیماری‌های گوارش باید به موقع انجام شود تا از بروز آسیب به ارگان‌های مختلف جلوگیری کرد.  

واحدی تاکید کرد: سرطان معده در ایران شایع‌ترین سرطان است و قابل پیشگیری‌ترین سرطان در ایران نیز روده بزرگ است که با انجام آزمایش‌های مختلف قابل تشخیص است.  

وی ادامه داد: بیماری‌های التهابی روده به دلیل تغییر وضعیت زندگی و بروز چاقی در ایران افزایش یافته است.  

وی افزود: مصرف کربوهیدرات‌ها در پیشگیری از بیماری مفید است و همچنین مصرف فست فود سبب بروز التهاب روده خواهد شد.  

واحدی افزود: استعمال دخانیات سبب بروز بیماری‌های در دستگاه گوارش و کبد  افراد می‌شود. بهداشت عمومی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها موثر است. افراد باید تغذیه سالم داشته باشند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مواد غذایی مقوی برای پشت کنکوری‌ها + فیلم-پیام امروز

۱۲:۰۴ – ۰۹ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ – ۰۹ تير ۱۴۰۳ پشت کنکوری ها به علت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *