۵۰ پروژه جهاد کشاورزی استان گلستان افتتاح شد

ایسنا/گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، از بهره‌برداری همزمان ۵۰ پروژه زیرمجموعه این سازمان با اعتباری بالغ بر ۲۶۵۰ میلیارد ریال، همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

محمد برزعلی، در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱، در آب‌بندان توشن گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امروز (پنج‌شنبه ۲۶ خرداد) تعداد ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۵۰ میلیارد ریال، برای بهره‌مندی ۲۰ هزار و ۱۸۳ خانوار و اشتغالزایی ۹۴ نفر در اقصی نقاط استان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، به تفکیک پروژه‌های افتتاح شده در زیرمجموعه این سازمان پرداخت و ادامه داد: در این هفته ۴ پروژه صنایع تبدیلی، ۲۱ پروژه آب و خاک، یک پروژه تولیدات گیاهی و باغی، ۹ پروژه جنگل و مرتع، ۱۱ پروژه شیلات و آبزیان و ۴ پروژه مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری، افتتاح شدند.

برزعلی، با اشاره به اینکه این پروژه‌ها طی آیینی به شکل تجمیعی در آب‌بندان توشن به بهره برداری رسیدند، توضیح داد: طرح مرمت و بهسازی آب‌بندان توشن در شهرستان گرگان یکی از مهمترین پروژه‌ها بود که با پیمانکاری “طبیعت سازه هیرکان” از تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ آغاز و امروز به مساحت کل ۴۵ هکتار و عمق آب بندان ۵ متر که عمق آبگیری آن ۴.۵ متر می باشد، پایان یافت.

وی با تاکید بر اینکه خاک‌برداری کف و دیواره ۲۸ هزار و ۸۴۱ متر مکعب، خاک‌ریزی دیواره ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، کانال‌کنی به میزان ۹۰۰ مترمکعب و لایروبی کانال زه‌کشی ۱۰۲۰ مترمکعب می باشد، خاطر نشان کرد: مساحت اراضی حق‌آبه دار این پروژه ۴۵ هکتار و حجم فعلی آب‌بندان ۱۰۵ هزار مترمکعب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه، پس از مرمت، حجم نهایی آب‌بندان به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است، تصریح کرد: میزان افزایش حجم آب ۴۵ هزار هکتار می باشد که بسیار قابل توجه است.

این مقام مسئول، در ادامه مبلغ قرارداد پروژه را ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تعداد بهره برداران ۳۵ نفر می باشند که به شکل شورایی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه منبع تامین آب تا آب‌بندان ۶ کیلومتر است، توضیح داد: برای انتقال آب به این آب‌بندان نیز یک کیلومتر لوله پی‌وی‌سی به قطر ۴۰۰، به همراه ۲ کیلومتر کانال بتنی به ابعاد ۶۰×۶۰ سانتی‌متر، ۲.۵ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن به قطر ۳۱۵ میلی‌متر و ۵۰۰ متر کانال خاکی اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، در آیین افتتاح این پروژه‌ها تنی چند از مدیران کل استان گلستان و مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

۵۰ پروژه جهاد کشاورزی استان گلستان افتتاح شد

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کد مورس همستر کامبت ۲۹ شهریور

برای واردکردن کد مورس، ابتدا یک بار روی بخشDaily cipher در بالای صفحه بزنید تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner