سوله آکام فلز

۶ شرکت دانش‌بنیان جزو پنج‌ستاره‌های باشگاه صادراتی شدند

از مجموع ۶۰۰ شرکت که از سوی باشگاه صادرات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۰ ارزیابی شد، تعداد ۶ شرکت موفق به کسب نشان پنج‌ستاره شدند.

به گزارش ایسنا، باشگاه صادرات دانش‌بنیان در سال گذشته تعداد ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان را بر اساس سه معیار اصلی “فنی”، “شرکتی” و “فروش” مورد ارزیابی تفصیلی قرار داد و آنها را از نظر میزان آمادگی برای صادرات در گروه‌‏های ۵ ستاره تا ۲ ستاره طبقه‌بندی کرد.

 طبق ارزیابی‌‏های صورت گرفته در باشگاه صادرات دانش‌بنیان، چهار شرکت فعال در حوزه سلامت و بهداشت، در جمع شرکت‌های پنج‌ستاره قرار دارند. این شرکت‌ها محصولاتی همچون داروهای ضدسرطان، داروهای هموفیلی و آرتریت روماتوئید، کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی، داروهای نوترکیب بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک و داروهای ام اس را تولید می‌کنند.

طبق معیارهای باشگاه صادرات دانش‌بنیان، شرکت‏‌هایی که توان فنی بالا و زیرساخت‌‏های صادراتی قوی دارند، در زمره شرکت‏‌های پنج‌ستاره قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها علاوه ‌بر کسب حداقل ۸۰ درصد از کل امتیازها در معیارهای ارزیابی باشگاه، باید دارای تجربه حداقل یک میلیون دلار صادرات بوده و محصولات برتر آنها بتوانند ۶۰ درصد امتیاز در معیارهای فنی باشگاه را کسب کنند.

باشگاه صادرات دانش‌بنیان از پاییز ۱۳۹۹ با حمایت مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و با هدف تقویت برند ملی و تغییر نگرش کشورها نسبت به ظرفیت محصولات دانش‌بنیان ایرانی فعالیت خود را آغاز کرد. این باشگاه، چهار برنامه اصلی شامل “شناسایی و رتبه‌بندی شرکت‌‏های دانش‌‏بنیان”، “تلاش برای رشد شرکت‏‌ها”، “تلاش برای توسعه بازارهای صادراتی” و “همگرا کردن ظرفیت تمام نهادها در مسیر توسعه صادرات دانش‌بنیان” را دنبال می‌‏کند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد-پیام امروز

دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *