سوله آکام فلز

۷ حاجی ایرانی جان باختند-پیام امروز


پیرحسین کولیوند تعداد زائران فوت‌شده در حج امسال را نصف درگذشتگان حج سال گذشته اعلام کرد و گفت: از ابتدای عملیات حج تا یکشنبه ۲۷ خرداد، ۷ زائر ایرانی جان باخته‌اند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تعدادی از این زائران بیماری زمینه‌ای داشتند، ولی تعدادی دیگر در اثر گرمازدگی جان باخته‌اند.

او اضافه کرد: فقط در نخستین روز حضور زائران در منا، که در عربستان عید قربان بود و زائران گرم‌ترین روز این کشور را پشت سر گذاشتند و اعمال زیادی را انجام دادند، ۳ نفر زائر ایرانی جان باختند.

کولیوند همچنین گفت: حدود ۵ هزار زائر ایرانی نیز به بیمارستان‌های صحرایی و موکب‌های ۹ گانه در عرفات مراجعه کردند که با توجه به اینکه در ۹ منطقه پزشک مستقر شده بود، ازدحامی پیش نیامد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: در هماهنگی با هلال احمر و مقامات بهداشت و درمان مکه، یک فروند بالگرد فقط به ایران برای روز عرفه اختصاص داده شده بود، که البته نیازی نشد. هماهنگی خوبی با سعودی‌ها از نظر پزشکی و سلامت ایجاد شده و تجهیزات و امکانات بیمارستانی در اختیارمان قرار دارد.

کولیوند گفت: بیمارستان‌های صحرایی بخش ویژه آزمایشگاه، سونوگرافی، مددکاری و کمک به گمشدگان و بخش به‌ویژه زنان دارد و امسال از محلول‌های پیشگیری از گرمازدگی استفاده شد که توانستیم خیلی از مراجعان را سرپایی درمان کنیم.

او ادامه داد: با وجود آنکه تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هلال احمر در عرفات و روز نخست منا (عید قربان) بیشتر از سال گذشته بود، ولی شرایط خوب است. کاروان وقوف اضطراری که شامل زائران بیماران و زائران بستری‌شده در بیمارستانهاست با حمایت جمعیت هلال احمر و پزشکان، اعمالشان را انجام دادند و علاوه‌بر اینها، یک زائر مصری که هیچ علایم حیاتی نداشت، احیا و به بیمارستان سعودی منتقل شد.

کولیوند تاکید کرد: مراکز درمانی هلال احمر در منا در پذیرش بیماران کشور‌های دیگر هیچ محدودیتی ندارند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بارش کشور به محدوده نرمال رسید-پیام امروز

سحر تاج بخش مسلمان اظهار داشت: بر اساس داده‌های موجود استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *