سوله آکام فلز
وکیل دعاوی مالیاتی

خصوصیات وکیل دعاوی مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۸۱ زیر نظر وزارت امور اقتصاد و دارایی تشکیل گردید، به تصدی کلیه امور راجع به انواع مالیات‌ها و تمام مراحل مربوط به تشخیص و مطالبه مالیات و حل اختلاف مالیاتی و وصول مالیات در چارچوب قوانین کشور می‌پردازد.

عمران و آبادانی یک کشور ، درگرو جریان مالیاتی صحیح و سالم آن می‌باشد؛ ندادن مالیات افت و پسرفت آن کشور را به دنبال خواهد داشت زیرا یکی از منابع درآمدهای کشور مالیات است و در امور مربوط به بهداشت ، درمان ، آموزش ، عمران ، سازندگی کشور ، توزیع عادلانه ثروت بین اقشار مختلف جامعه و … صرف می‌شود.

اشخاص به‌واسطه نوع فعالیت و میزان و حجم کاری خود درآمدهایی دارند و در اجتماع موظف به پرداخت میزان مقرر شده مالیاتشان ،می‌باشند.

وکیل دعاوی مالیاتی

معمولاً دعاوی مالیاتی در هیاًت های حل اختلاف مالیاتی بدوی و تجدید نظر پس از رسیدگی های لازم ختم رسیدگی اعلام و راًی صادره قطعی و لازم الاجرا می باشند. باتوجه به پیپیدگی قوانین مالیات و نیازمند بودن به تسلط و اشنایی با قوانین و رویه محاکم در حوزه تخصصی مالیات لازم است که با وکیل دعاوی مالیاتی مشورت کنید.

وکالت دعاوی مالیاتی مستلزم داشتن تجربه کافی و آگاهی و تسلط بر قوانین و مقررات مالیاتی می باشد تا بتواند به بهترین نحو از حقوق موکل در مراجع حل اختلاف دفاع نماید. حساسیت‌هایی که در این‌باره وجود دارد و مسائل هرچند جزئی می‌تواند اختلافاتی را بین مالیات‌دهنده و مالیات گیرنده به وجود آورد و هزینه‌هایی هنگفتی را بر یکی از این طرفین تحمیل نماید. همچنین نحوه بخشودگی و تخفیف و تقسیط جرائم مالیاتی، دخالت وکیل پایه یک دادگستری مجرب در این زمینه را می‌طلبد تا خستگی و سردرگمی این امر بر تن فرد غالب نشود و فرد را مأیوس نگرداند. چرا که در بیشتر موارد این ناآگاهی است،  سبب تضییع حق شخص می گردد.

در مواردی نیز ممکن است در جریان رسیدگی مقررات قانونی درست اجرا نشده باشد در چنین مواردی طرفین دعاوی مالیاتی اعم از مؤدی ادارات امور مالیاتی می توانند نسبت به رای صادره فرجام‌خواهی نمایند که در شورای عالی مالیاتی رسیدگی می گردد. طبق ماده ۲۵۱ قانون مالیات های مستقیم مهلت اعتراض به رای قطعی هیات حل اختلاف مالیاتی یک ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی می باشد.

در دعاوی مالیاتی می‌توان نسبت به مالیات های قطعی که در مرجع دیگر قابل طرح نباشد به ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مؤدی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی نمود. در این گونه موارد ، وزیر امور اقتصاد و دارایی می تواند پرونده امر را به هیاتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید.

وکیل دعاوی مالیاتی

فعالیت های دولتی متضمن مخارجی است و دولت برای پرداخت آنها نیاز به درآمدهایی دارد قسمتی از این درآمدها در اختیار افراد است و دولت به طرق مختلف برای تأمین هزینه های خود از آنها استفاده می نماید. وصول مطالبات به عنوان یکی از مهمترین راه های تأمین مالی دولت و وسیله ارتباط حکومت با اتباع کشور است لذا در این زمینه قوانین و مقرراتی را برای افراد و موسسات و شرکتها وضع نموده چرا که میزان وصول مالیات، امروزه بنحوی است که طرق دریافت آن نه تنها موجب تغییر درآمد سالانه است بلکه روابط مالی و اقتصادی افراد را تحت تأثیر خود قرار می دهد. مالیات دو نوع است مستقیم و غیرمستقیم، مالیات مستقیم مانند مالیات بردارایی، مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض و مالیات بردرآمد و مالیات غیرمستقیم مانند حقوق و عوارض گمرکی، مالیات بر معاملات و مالیات بر مصرف و ارزش افزوده، که هر کدام از آنها قوانین و مقررات خاص خود را دارند.شاید در نگاه اول وکیل دعاوی مالیاتی را فردی تصور کنید که فقط امور مالیاتی کلیه سطوح یک شرکت را انجام می دهد و بابت اینکار حق وکالت دریافت می کند ، در صورتی که کار یک وکیل دعاوی مالیاتی تا حدی پیچیده تر از یک وکیل حقوقی است چرا که ممکن است نحوه برداشت و قضاوت از قوانین و بخشنامه های مالیاتی متفاوت باشد.

انجام امور مالیاتی از مهم­ترین فعالیت­های مالی است که در سازمان­ها و شرکت­ها انجام می شود. به دلیل حساسیت­های بالای این امور، چگونگی انجام آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.کلیه فعالیت­های این مرکز در راستای خدمات امور مالیاتی کشور و زیر نظر کارشناسان مجموعه  صورت می­گیرد. کارشناسان این مجموعه در حقیقت بازنشستگان برگزیده سازمان امور مالیاتی می­باشند. پرونده­های مالیاتی، زیر نظر این اشخاص بررسی شده و پس از تایید متخصصان حسابداری­، توسط بهترین وکیل مالیاتی انجام می­شوند. مجموعه “کانون مشاوران مالیاتی ” برای انجام پرونده­های خود از متخصصان خبره و مجرب در حوزه مالیاتی بهره می­گیرد. چراکه کاهش مالیات، نیازمند دانش و تجربه بسیار زیادی است. قبول پرونده­های مالیاتی توسط وکلای ما به صورت کاملا تضمینی می­باشد. بنابراین پس از حل و فصل مشکل مالیاتی، مودی می­تواند نسبت به پرداخت حق­الو­اله خود اقدام کند.

انواع خدمات وکیل دعاوی مالیاتی تهران

وکیل  مالیاتی می تواند در امور دعاوی مالیاتی به شما و مجموعه تحت امرتان خدمات ویژه مالیاتی ارائه دهد. این خدمات از ارائه مشاوره در زمینه های مختلف آغاز و تا قبول وکالت انواع دعاوی  و یا طرح شکایت در دیوان عدالت اداری امتداد می یابد.

بطور خلاصه برخی خدمات وکیل مالیاتی به شرح زیر می باشد:

  • قبول وکالت انواع پرونده های مالیاتی
  • ارائه مشاوره تخصصی و قبول وکالت در امور مربوط به مالیات شرکت ، املاک ، سرقفلی ، اجاره ، ارث ..
  • مشاوره تخصصی در مورد مالیات بر ارزش افزوده
  • ارائه مشاوره تخصصی در مورد نحوه اعمال انواع بخشودگی ها، پاداش ها، جرائم مالیاتی و عوارض
  • تنظیم اظهارنامه مالیاتی، اعتراض به برگه تشخیص مالیات، تهیه لوایح اعتراضیه و دفاعیه مالیاتی
  • حضور در هیأت های حل اختلاف مالیاتی
  • طرح شکایت در دیوان عدالت اداری در مورد آراء قطعی هیأت های بدوی و تجدیدنظر حل اختلاف مالیاتی و شورای عالی مالیاتی و هیأت سه نفره برگزیده وزیر اموراقتصادی و دارایی موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم .

 

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

خدمات کفسابی در تبریز

خدمات کفسابی در تبریز: جلا و درخشش دوباره به کفپوش‌های شما

تبریز، شهر اولین‌ها و مهد تمدن، با قدمتی دیرینه و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *