تازه ها
سوله آکام فلز
بهترین وکیل املاک

وکیل املاک چه وظایفی دارد

همانگونه که مستحضرید موضوع ملک در طول تاریخ همیشه مرکز بسیاری از مناقشات بوده است. از آنجا که داشتن املاک یکی از نشانه های افراد صاحب نفوذ محسوب میگردد لذا بحث ملک و املاک از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در زمانی که بر سر یک یا چند ملک بین دو یا سه نفر یا یشتر از آن اختلافاتی بروز میکند و حل و فصل آن به قانون سپرده میشود نقش اساسی وکیل املاک مشخص میشود.

وظایف وکیل ملکی

هر وکیل با توجه به مهارت های خود در دعاوی متخلف دارای تخصص و وظایف مرتبط با همان حوزه است. به همین ترتیب وکیل امور ملکی هم باید اطلاعات کافی و تخصص های لازم در حوزه دعاوی ملکی را داشته باشد تا بتواند از موکل خود در پرونده به نحواحسن پشتیبانی و دفاع کند. تسلط دیگر ویژگی بهترین وکیل ملکی است که باعث می‌شود در مواقع ضروری، بر پرونده پیروز شود.

وظیفه اصلی یک وکیل امور ملکی اقدام به موقع در بخش های مختلف پرونده ها است آن هم به این دلیل که زمان در اقدامات قانونی بسیار مورد توجه است و اگر اقدامات قانونی لازم به موقع برای پرونده انجام نگیرد می‌تواند باعث از دست رفتن پرونده شود و ضرر های فراوانی به موکل وارد کند. پس می‌توان گفت مهم ترین وظیفه یک وکیل ملکی تخصص کافی برای اقدام به موقع در زمان درست است تا از متضرر کردن موکل و ایجاد خسارت جلوگیری شود. وکیل ملکی در مرحله اول باید تمام اطلاعات لازم ملکی را کسب کرده و مدارک مرتبط با پرونده را جهت اشراف کامل به موضوع جمع آوری کند.

 

وکیل متخصص ملکی

چه در حوزه شهرنشینی و چه در حوزه روستا نشینی و خرید آپارتمان یا ویلا، آگاهی از قوانین و مقررات ملکی، مهمترین مولفه برای نقل و انتقالات یک ملک است؛ با گسترش معاملات ملکی و ارزش بسیار بالای آن، بهتر آن است که در صورتی که قصد خرید ملکی را دارید و یا اینکه دچار اختلاف شدید حتما با یک وکیل متخصص در امور ملکی مشورت کنید.

وکیل متخصص دعاوی ملکی به تمامی قوانین و آیین نامه های ثبت اشراف داشته و بنا به تجربه ای که دارد، تمامی جوانب پرونده را سنجیده و پس از آن اقدام به دفاع از موکل می نماید. نقش بهترین وکیل متخصص امور ملکی در انواع معاملات ملکی فراتر از خرید و فروش متعارف ملک، که به موجب آن صاحب خانه، خانه اش را به خریدار می فروشد، انواع مختلفی از معاملات املاک و مستغلات وجود دارد. خریداران و فروشندگان انواع معاملات را ترتیب می دهند، تا اطمینان حاصل شود که انتقال مالکیت صورت می گیرد، حتی بوسیله دریافت وام از بانک مسکن معمولی یا دیگر بانک ها و در این میان وکیل متخصص امور ملکی در تهران می تواند نقشی تعیین کننده و راهگشا برای فروشندگان و خریداران ایفا نماید. با تأمین مالی صاحب ملک، خریدار یک وام مسکن را به عنوان بخشی از ثمن معامله در اختیار فروشنده می گذارد که پس از مدت زمان مشخصی در اختیار مالک ملک قرار می گیرد. مبلغ تامین مالی توسط بانک می تواند کل قیمت خرید ملک یا درصد کوچکی از آن باشد. از آنجا که فروشنده باید قبل از فروش اموال خود، وام خود را پرداخت کند، فروشندگان با وام های پرداخت شده به طور کامل، هدف اصلی برای این نوع معامله املاک و مستغلات هستند.

وکیل متخصص ملکی کیست و چه ویژگی ها و وظایفی دارد؟

وکیل متخصص ملکی ( وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور املاک ) امروزه در دعاوی ملکی که به عنوان یکی از رایج ترین دعاوی می توان به (اموال غیر منقول) اشاره کرد( زیرا یکی از روش های سرمایه گذاری خرید و فروش ملک است) نقس مهمی ایفا می کند.  بدیهی است تبادل مالی بسیاری در این معاملات صورت می گیرد. در بحث حقوقی دعاوی مربوط به زمین و ساختمان و املاک را دعاوی ملکی می نامیم. علت بسیاری از این دعاوی عدم کمک گرفتن از وکیل می باشد. در این رابطه وکیل ملکی در ارتباط با دعاوی حقوقی با استفاده از علم و تجربه ی کافی اقدام به ارائه خدمات حقوقی برای موکلین خود میکند. باید در نظر داشت : با کمک گرفتن از یک وکیل اشتباهات رایج در دعاوی ملکی را به صفر می رساند.

انواع دعاوی ملکی

در یک معامله ملکی، کافی است که یکی از طرفین دعوا، سهوا یا عمدا به تعهدات خود عمل نکند و سپس با شدت گرفتن ماجرا، پیچیدگی ها بیشتر گردد. در این هنگام طرفین یا یکی از آنها چاره ای جز توسل به اقدامات قضایی پیش روی خود نمی بیند. منشأ دعاوی ملکی از اینجا سر می‌گیرد. البته دعاوی ملکی انواع و اصناف گوناگونی دارد. دسته ای از آنها مربوط به نقض عهد یا عدم انجام تکالیف مقرر در قرارداد، از سوی طرفین می باشد. بدون آنکه عنصر مجرمانه در قضیه دخیل بوده باشد.

دعاوی الزام به اخذ پایان کار و مفاصا حساب مالیاتی، الزام به تنظیم سند رسمی، اخذ ثمن معامله، اخذ صورت مجلس تفکیکی و  کلیه دعاوی سرقفلی یا حق کسب و پیشه و فسخ قراردادهای ملکی و دعاوی فسخ اجاره نامه و … در این دسته قرار می گیرد. اما ممکن است یکی از طرفین نسبت به ملک دیگران با سوء نیت عمل مجرمانه‌ای را انجام دهد.

به عنوان مثال ملکی را که متعلق به دیگری است به فروش برساند، یا بدون اجازه مالک، اجاره دهد و یا نسبت به املاک دیگران، جعل سند نماید. این دسته از دعاوی ملکی در دادگاه‌های کیفری مورد رسیدگی قرار می گیرد. همچنین محتمل است در برخی از معاملات ملکی، مسائل مربوط به قانون ثبت املاک در آن رعایت نگردد و باعث اعتراض یکی از طرفین معامله شود.  پس می‌توان گفت پاره ای از معاملات ملکی در دعاوی ثبتی قرار می گیرند. دعاوی ابطال سند رسمی، ابطال عملیات اجرایی ثبت، ابطال نظریه هیئت حل اختلاف اداره ثبت و … در دعاوی ثبتی ملکی قرار می گیرد.

وکیل ملکی تهران

حال باید به نکاتی اشاره کنیم که وکیل ملکی باید به آن ها توجه داشته باشد و شما با سپردن پرونده ی خود به بهترین وکیل ملکی در مجموعه ی ما خیال خود را از این بابت راحت خواهید کرد.

نکته اول: بی شک اولین سنگ بنای این دعوا و هر دعوای دیگری چگونگی تنظیم دادخواست  و ارایه ی آن به دفتر دادگاه است، پس وکیل شما باید در لایحه نویسی، شرح کامل ماوقع و تنظیم دادخواست مهارت لازم و کافی را داشته باشد.

نکته دوم: بهترین وکیل ملکی که شما انتخاب می کنید باید به قدری حاذق باشد که از بین انواع دعاوی مربوط به ملک نوع دعوا را به درستی تشخیص دهد.

نکته سوم: بی شک وکیل ملکی که شما انتخاب می کنید باید نسبت به تمامی قوانین مخصوصا قوانین مربوط به ثبت اسناد و املاک شناخت کافی و جامع را داشته باشد که پرونده ی شما را به بهترین نحو ممکن به پیش ببرد.

نکته چهارم: در پایان وکیل ملکی باید نظارت کافی و خوبی بر اجرای حکم صادره از دادگاه داشته باشد، نکته ای بسیار مهم و حیاتی که برای جلوگیری از تضییع حق موکل ضروری است.

 

منابع :

آریا دادیار

پرشیا

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

محصولات غذایی ارگانیک مثل دانه چیا

نقش مصرف محصولات غذایی ارگانیک مانند دانه چیا در حفظ سلامتی

مصرف بیش از حد کودها و سموم شیمیایی باعث گردیده تا محصولات تولیدشده‌ی آب‌های زیرزمینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *