تازه ها
سوله آکام فلز

استان‌های شمالی صدرنشین کاهش سفرها در هفته گذشته

تردد بین استانی وسائل نقلیه مختلف در در هفته‌ای که گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۴ درصدی داشت اما چهار درصد کمتر از هفته قبل بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۴۳ وسیله نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشت اما در مقایسه با هفته قبل از این بررسی کاهش چهار درصدی را تجربه کرده است.

استان‌های شمالی صدرنشین کاهش سفرها در هفته گذشته

مردم کمتر به شمال رفتند

استان‌های شمالی صدرنشین کاهش سفرها در هفته گذشته

بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه اکثر استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی مواجه شدند و در این میان سیستان و بلوچستان، لرستان و خوزستان با ۲۴ درصد و هشت درصد افزایش، بیشترین رشد را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. استان‌های شمالی مازندران و گیلان نیز مانند همیشه بیشترین انباشت خودرو و در واقع مهمان را به چشم دیدند.

جالبتر اینکه استان‌های شمالی کاهش سفرهای جاده‌ای را در این بازه زمانی تجربه کردند و بر اساس همین آمارها گیلان، اردبیل و مازندران به ترتیب با منفی ۲۴ درصد، منفی ۱۹ درصد و منفی ۱۸ درصد بیشترین کاهش ترددهای بین استانی را در این بازه زمانی نسبت به هفته گذشته‌اش داشتند.

استان‌های شمالی صدرنشین کاهش سفرها در هفته گذشته

اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که بیش از هشت میلیون و ۲۷۳ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند. در این میان خودروهای تهران و البرز با بیش از ۲۵ درصد بیشترین سهم را در این ترددها داشته‌اند و پس از آن خودورهایی با پلاک استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی-پیام امروز

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *