تست مقاومت کششی میلگرد با "دستگاه کشش میلگرد ۶۰ تن" ایران‌ ساخت

امیر صفری؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان “رهسانیر” در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیام امروز اظهار کرد:‌ محصول اصلی این شرکت دانش‌بنیان، دستگاه کشش میلگرد ۶۰ تن است که سیستم کشش آن هیدرولیک است و قطعات وارداتی استفاده شده در این محصول نیز کمتر از ۱۰ درصد است.

وی تصریح کرد: کاربرد این دستگاه بابت تست مقاومت کششی میلگرد است چراکه میلگردهای تولیدشده بایستی به صورت رندم تست شود تا مقاومت افت نکند به عنوان مثال میلگرد A3 مقاومت لازم و مربوطه را داشته باشد؛ کاربرد این دستگاه در اداره استاندارد و آزمایشگاه‌های مورد تأیید اداره استاندارد و آزمایشگاه‌های مستقر در کارخانه‌های میلگردسازی است که معیار سنجش مقاومت کششی است.

صفری گفت: دستگاه یونیورسال مدل ۶۰-UTM باهدف تست کشش، فشار و خمش انواع مواد با سختی بالا از جمله میلگرد، پیچ و مهره و … طراحی و ساخته شده است. سیستم کششی این دستگاه هیدرولیکی است که توسط نمایشگر PLC کنترل می‌شود که امکاناتی نظیر نوع تست، رسم گراف تنش ـ کرنش، تنش تسلیم و تنش نهایی را در اختیار اپراتور قرار می‌دهد.

ساخت ایران , نمایشگاه ایران ساخت , شرکت های دانش بنیان , دانش‌بنیان , معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ,

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ویژگی‌های دستگاه ۶۰-UTM گفت: از جمله ویژگی‌های این دستگاه، ظرفیت بارگذاری سیستم اعمال نیرو کششی ۶۰ تن، کنترل سرعت بارگذاری توسط فلوکنترل مدل DIPLOMAT ایتالیا، لقمه‌های مخصوص از جنس ضد‌سایش جهت میلگرد ۱۰ – ۲۵، گیرش لقمه‌ها بصورت پنوماتیک، کورس جابجایی ۴۰ سانتیمتر، نمایشگر PLC و ۷ اینچ دارای کابل LAN جهت اتصال به کامپیوتر، دارای کالیبراسیون نرم‌افزاری، سیلندر و پیستون با قطعات آب‌بندی ترک، قابلیت نصب فک‌های فشاری و خمشی و قابلیت نصب لودسل است.

صفری با اشاره به کاربردهای این دستگاه در صنایع مختلف گفت: این دستگاه در آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌های تولیدی میلگرد، کارخانه‌های پیچ و مهره، صنایع خودروسازی،‌ صنایع تولیدی و برای تست ورق و همچنین در صنایع فولاد قابل استفاده است.

وی تأکید کرد: قیمت این دستگاه یک سوم نمونه‌های مشابه خارجی است.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner