رشد ۸۳ درصدی برنامه‌های اجرایی سازمان فنی و حرفه‌ای

کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای، ‌ اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارت و تدوین استانداردهای شایستگی مبتنی بر حرفه و نیاز واقعی بازار کار از مهمترین اقدامات و برنامه‌های اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در هشت ماه گذشته به شمار می رود.

غلامحسین حسینی نیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهم برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در هشت ماه گذشته از رشد ۸۳ درصدی تعداد برنامه‌های اجرایی این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تدوین استانداردها، به منظور تقاضا محور کردن آموزش‌ها با مشارکت شرکای دولتی و غیردولتی به خصوص صنوف و صنایع، به سمت تدوین استانداردهای شایستگی مبتنی بر سند حرفه و نیاز واقعی بازار کار تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چهار دهه آموزش‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ با رویکرد جدید مبتنی بر استانداردهای شایستگی و انعطاف پذیری و جذابیت آموزشی ارائه می‌شود.

حسینی نیا افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته، تسهیل صدور مجوزها در حوزه تاسیس آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد بود که از ۸ ماه به ۳ روز کاهش یافت. مراکز آموزش جوار کارگاهی هم با رشد ۳۰۰ درصدی از ۵۰۰ مرکز به ۱۵۰۰ مرکز افزایش پیدا کرد که موجب ارتقای توان فنی و اشتغال پذیری در حوزه صنعت خواهد بود.

معاون وزیر کار یکی دیگر از اقدامات این سازمان را کاهش فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت عنوان کرد و گفت: به منظور افزایش رضایتمندی متقاضیان و سرعت بخشیدن به ورود نیروهای ماهر به بازار کار، فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز به ۷ روز کاهش پیدا کرد و محدودیت برگزاری آزمون‌های ادواری برداشته شد که مجموعه این اقدامات باعث شده مشارکت در آزمون‌ها و صدور گواهینامه مهارت از ۶۴۰ هزار مورد در سال ۱۳۹۹ به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد در پایان سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در راستای ارتقای کیفیت سنجش و اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارت، از ابتدای امسال و برای نخستین بار، الگوی نوین ارزشیابی مبتنی بر استانداردهای ارزشیابی مستقر شده است.

حسینی نیا از برگزاری مسابقات ملی و بین المللی مهارت با مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی دیگر از اقدامات سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای نام برد و گفت: به منظور گسترش و ترویج آموزش‌های مهارتی، تعداد رشته‌ها را از ۱۰ رشته به ۳۳ رشته در سال ۱۴۰۰ و  ۴۵  رشته در سال ۱۴۰۱ افزایش دادیم.

معاون وزیر کار در پایان ایجاد و توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار را از جمله برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد که با همکاری و پیگیری ادارت کل استانی و مجموعه اصناف کشور در دست انجام است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

گل چهارم اوساسونا به بارسلونا توسط برنتونس

اخبار از پلیکان تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner