بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود



بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود





ITUC به مناسبت روز برابری جنسیتی مزد بیانیه‌ای تحلیلی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، این تشکل روز هجدهم سپتامبر که روز برابری جنسیتی در مزد نامگذاری شده است، بیانیه‌ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است: 

در روز بین‌المللی دستمزد برابر برای زن و مرد، ITUC خواستار پیشرفت سریع برای کاهش شکاف دستمزد جنسیتی است. البته برابری مزدی برای زنان و مردان اگر با این روند ادامه یابد، ۲۵۸ سال طول می‌کشد تا این شکاف پر شود! 

کاهش شکاف جنسیتی دستمزد برای دستیابی به عدالت اجتماعی و اقتصادی برای زنان ضروری است. سال‌های متمادی، اتحادیه‌های کارگری برای قوانین، سیاست‌ها و اقداماتی که به عوامل متعددی که در پشت نابرابری‌های دستمزدها هستند، مبارزات انتخاباتی، حمایت و سازمان‌دهی کرده‌اند. این شامل شفافیت پرداخت، قوانین ضد تبعیض، سیاست‌های محیط کار دوستدار خانواده، حداقل دستمزد زندگی، اقداماتی برای رسمی کردن کار غیررسمی است. و همچنین سیاست‌ها و اقداماتی که کار مراقبت را به رسمیت می‌شناسد، کاهش می‌دهد و دوباره توزیع می‌کند. 

به همین دلیل است که شواهد از سراسر جهان نشان می‌دهد که عضویت در اتحادیه کارگری می‌تواند به کاهش شکاف جنسیتی دستمزد کمک کند. نقش حیاتی اتحادیه‌های کارگری در دستیابی به دستمزد برابر برای کار با ارزش به تازگی در یک رویداد جانبی ائتلاف بین المللی پرداخت برابر (EPIC) در G۲۰ در برزیل مورد بحث قرار گرفت. 

به مناسبت روز جهانی دستمزد برابر، ITUC یک وبینار با فعالان اتحادیه‌های کارگری از فیلیپین، استرالیا، اسپانیا و برزیل برگزار خواهد شد. هدف این وبینار نشان دادن نقش حیاتی اتحادیه‌های کارگری در دستیابی به دستمزد برابر برای کار با ارزش برابر، همانطور که در کنوانسیون شماره ۱۰۰ سازمان جهانی کار ILO مطرح شده است و ایجاد مکان‌های کاری برابر و دموکراتیک که بخشی از کارزار اخیر ITUC است، عنوان شده. 

ITUC از زمان راه اندازی در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۷ بخشی از EPIC بوده و عضو کمیته راهبری است که هدف اصلی آن سرعت بخشیدن به نرخ پیشرفت برای کاهش شکاف جنسیتی دستمزد و دستیابی به دستمزد برابر تا سال ۲۰۳۰ است.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام ترکیب بارسلونا مقابل موناکو

۲۹ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۲۲:۱۳:۵۸ لیگ قهرمانان اروپا ترکیب بارسلونا مقابل موناکو زده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner