نصب دوربین روی اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی پایتخت


به گزارش ایلنا از شهرداری تهران، مهدی علیزاده در مورد جزییات نصب دوربین در اتوبوس‌های تندرو اظهار کرد: چندی پیش نصب دوربین‌های پلاک‌خوان و مسافر شمار به شهردار تهران پیشنهاد شده است.

وی افزود: نصب این سیستم هوشمند بر روی اتوبوس موردی است که در اتوبوس‌های کشورهای دیگر وجود دارد بر همین اساس این پیشنهاد به علت این بود که اگر راننده اتوبوس تخلفی انجام داد بتوانیم با سرعت رسیدگی کنیم و همچنین آمار دقیق روزانه در مورد جابجایی مسافران احصاء شود و اگر تصادفی در مسیر رخ داد بتوانیم به پلیس راهور کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بر روی اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز دوربین نصب می‌شود یا خیر؟ اضافه کرد: فعلا و در مرحله اول این طرح به صورت پایلوت برای اتوبوس‌های بی‌آرتی نصب و استفاده می‌شود.

علیزاده یادآور شد: این دوربین در ابتدای مهرماه بر روی یکدستگاه اتوبوس بی. آر. تی نصب خواهد شد و بعد از انجام تست‌های مربوطه، در صورت موفقیت آمیز بودن طرح، این سیستم هوشمند بر روی همه اتوبوس‌های شرکت واحد در این خطوط نصب خواهد شد.

وی در مورد محل نصب دوربین در اتوبوس‌ها با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی شرکت کنترل ترافیک، ‌ احتمالا دوربین‌ها در جلوی اتوبوس هنگامی که مسافر پای خود را داخل اتوبوس می‌گذارد، نصب خواهد شد، ادامه داد: در ابتدا یک اتوبوس بی‌آرتی مورد تمرین قرار می‌گیرد و از آنجایی که بار مالی چندانی ندارد و اعتبار این مهم نیز تأمین شده است، در صورت موفقیت‌آمیز بودن بر روی سایر اتوبوس‌ها هم نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی بازسازی شده‌ است، تاکید کرد: نصب دوربین‌ها به افزایش انضباط و احصای دقیق حوادث احتمالی کمک می‌کند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تاخیر چند روزه/ واریز حقوق بازنشستگان کارگری تا اول مهر ادامه دارد

۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۱۲:۵۶:۴۲ واریز حقوق شهریور بازنشستگان کارگری تا روز اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner