خانم وزیر خانه تکانی را از راه و شهرسازی گیلان شروع کنی


ایلنا گزارش می دهد؛

خانم وزیر خانه تکانی را از راه و شهرسازی گیلان شروع کنی





راه های استان گیلان به رغم آنکه این استان یکی از مقاصد سفرهای گردشگران زیادی از یکسو و از سوی دیگر از جاده های پر تردد برای حمل کالاست و بعضا نقش استراتژیک در جابجایی بار و مسافر دارد اما از وضعیت نامطلوبی بر خوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مردم در تماس های متعدد با این رسانه ضمن گلایه مندی و ابراز نارضایتی از وضعیت جاده های استان بویژه راه های روستایی تصریح می کنند پیگیری ها در رسیدگی به وضعیت راه ها بویژه راه های روستایی از مراجع ذیربط به جایی نمی رسد و کسی پاسخگوی مطالبات مردمی در این خصوص نیست.

به عنوان نمونه آزاده راه قزوین به رشت در چند نقطه طی دو سال گذشته با فرو نشست هایی مواجه بوده و صرف نظر از این موضوع کیفیت نامناسب آسفالت و غیر استاندارد بودن برخی نقاط این بزرگراه از مشکلات جدی این شاهراه ارتباطی است که البته عدم روشنایی کافی و مناسب را نیز باید به مشکلات آزاد راه اضافه کرد

بخشی از بزرگراه هم که در محدوده شهر رودبار با عجله و بدون توجه به میزان ترددهای احتمالی افتتاح شد نیز اصلا از استانداردهای لازم بر خوردار نیست

در پیک سفرهای نیمه دوم شهریور این بخش آزاد راه مکررا مسدود و ترافیک چند کیلومتری در محدوده شهر رودبار ایجاد کرد که بعضا چهار تا پنج ساعت برای طی کردن مسیر سه تا چهار کیلومتری را مسافران در ترافیک گذراندند.

جاده قدیم قزوین به رشت نیز از خروجی شهر قزوین تا شهر منجیل که عمدتا مسیر تردد کامیون ها و خودروهای سنگین است نیز از لحاظ کیفیت آسفالت و لحاظ کردن نکات ایمنی برای تردد امن به فاجعه نزدیک است.

برای آنکه ادارات راه و شهرسازی و راهداری  دغدغه‌های مردم و خسارت هایی که از ناحیه راه های غیر استاندارد و نا ایمن برای مردم ایجاد می شود را متوجه شوند بویژه در حوزه راه های روستایی استان می‌بایست جریمه هر روزه این افراد تردد در این مسیرها باشد.

برخی راه‌های روستایی استان که بیش از یک دهه در انتظار مرمت و استاندارد سازی هستند به نحوی که تغییر وضعیت و اصلاح وضعیت این راه ها به آرزوی دست نیافتنی مردم تبدیل شده است و صرفا وعده پشت وعده است که از سوی مدیران استانی، شهرستانی، راهداری و راه و شهرسازی و برخی نمایندگان تحویل مردم می شود.

به این وعده‌های توخالی نیز باید بهانه هایی نظیر نبود اعتبارات کافی، نداشتن ماشین آلات راه سازی و یا فرسوده بودن آنها، پاسخگو نبودن بسیاری از مدیران ذیربط و … را نیز اضافه کرد.

البته سیاست زدگی و چسبیدن مدیران ارشد ادارات راه و شهرسازی به میز های شان برای خدمت به مردم! و دست و پا زدن های کم نظیر برای حفظ موقعیت ها را نیز باید به عوامل پیش گفته اضافه کرد به نحوی که اداره کل راه و شهرسازی گیلان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تبدیل به ستاد انتخاباتی رقیب دولت مستقر البته با هماهنگی و چراغ سبز استانداری تبدیل شده بود.

البته در حال حاضر نیز برخی مدیران و معاونین ناکارآمد این اداره کل به ظاهر با تغییر مسیر اینگونه وانمود می کنند که گویی روحشان از اتفاقات اخیر خبر ندارد و آماده خیز برداشتن برای تسخیر موقعیت های جدید هستند که البته این امر هوشیاری خانم وزیر را بیش از پیش طلب می کند.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

وقوع زمین‌لرزه ۶ ریشتری در غرب آرژانتین

۰۱ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۰:۲۳:۲۰ زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶ ریشتر غرب آرژانتین را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner