«یاس خرمشهر» را احیا کنید



نامه کارگران قدیمی به نماینده مجلس: «یاس خرمشهر» را احیا کنید





تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده «صابون‌سازی یاس» با نوشتن نامه‌ای به نماینده مردم خرمشهر خواستار رفع مشکلات و احیای این واحد تولیدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده صابون‌سازی یاس به نمایندگی از اهالی شهر و روستاهای همجوار این واحد تولیدی، با نوشتن نامه‌ای به مصطفی مطورزاده (نماینده مردم خرمشهر در مجلس و رییس مجمع نمایندگان خوزستان) خواستار حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی این واحد تولیدی برای اشتغال جوانان بیکار منطقه شدند.

متن این نامه به این شرح است:

با سلام

احتراما، به استحضار میرساند:

شرکت صنایع بهداشتی یاس خرمشهر (صابون و گلیسیرین سازی) از بزرگترین صنایع شوینده کشور و خاورمیانه است. تاسیسات مدرن (به روز) این شرکت قادر است روزانه ۱۰۰ تن انواع صابون جامد عطری، ۴۰ تن صابون چیس (بدون عطر جهت مصارف صنایع نفتی و پتروشیمی)، ۱۵ تن صابون مایع عطری، ۲۰ تن جرم گیر، ۲۰ تن وایتکس، ۱۲ تن گلیسیرین ۹۹/۸٪ در صنایع (صنعتی، دارویی و نظامی) تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی نماید. ضمنا هم اکنون این شرکت دارای ۱۷ مخزن موجود (جمعا به ظرفیت ۱۷۰۰۰ تن) در گنجایش مواد و مشتقات نفتی و پتروشیمی است و میتواند با اورهال جزیی فعالیت نماید و متعاقبا با پیگیری و رایزی‌های بعدی بقیه صنایع در فاصله شش ماهه اورهال و راه اندازی گردد. از آنجاییکه این شرکت قدر با این توانایی در صنایع شویندگی و با موقعیت بندری و اسلکه پهلوگیری ضمن افزایش تولید داخلی و صادرات به بازار تشنه عراق میتواند در افزایش اشتغال مردم خرمشهر و آبادان (بطور مستقیم و غیر مستقیم) موثر و اشتغالزا باشد.

شرکت مذکور از بدو تاسیس تا پایان ۱۳۸۰ زیر مجموعه شرکت روغن نباتی پارس قو و بعد طبق دستور دولت زیر مجموعه شرکت کف (داروگر) قرار گرفت. بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در آذر ماه ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد و فعالیت خود را با مدیریت جدید آغاز و در سال ۹۳ علیرغم تولید مداوم روزانه با یک ترفند مدیریتی، در نامه دادستان خرمشهر مورخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ درخواست ورشکستگی داد و با تعجب کامل و طی مدت دو ماه در تاریخ ۱۳۹۳/۰۳/۳۰ حکم ورشکستگی آن در زمان مدیر مذکور صادر شد و تاکنون تعطیل میباشد.

حال طی چند روز اخیر در حال پاکسازی محوطه و… میباشد.

حال از حاج آقای مطورزاده نماینده محترم مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم ضمن پیگیری موضوع و رایزنی ترتیبی اتخاذ فرمایند تا شرکت مذکور با پتانسیلهای مذکور مجددا احیا و به چرخه تولید کشور برگردد و اشتغال جوانان (کارگر ساده، نیمه ماهر و متخصص) در تمامی شغل‌ها مهیا و برقرار گردد.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت سکه و طلا امروز سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ را در جدول زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner