جهان همانگونه که هیتلر را متوقف کرد باید نتانیاهو و باند جنایتکار او را متوقف کند


اردوغان در سازمان ملل:

جهان همانگونه که هیتلر را متوقف کرد باید نتانیاهو و باند جنایتکار او را متوقف کند





رییس‌جمهور ترکیه گفت: اتحاد انسان‌های جهان همانگونه که ۷۰ سال پیش، هیتلر را متوقف کرد هم اکنون نیز باید نتانیاهو و باند جنایتکار او را متوقف کند.

به گزارش ایلنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: کشورهایی که فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، دعوت می‌کنم با قرار گرفتن در سمت درست تاریخ در این مقطع حساس، هر چه زودتر کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند. 

وی افزود: در سال‌های اخیر سازمان ملل متحد در انجام مأموریت تأسیسی خود ناکافی عمل کرده و به ساختاری ناکارآمد، دست و پا گیر و بدون تاثیر تبدیل می‌شود. 

اردوغان با بیان اینکه غزه در نتیجه حملات اسرائیل به بزرگترین گورستان زنان و کودکان در جهان تبدیل شده است، گفت: ای شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف این ظلم و بربریت، منتظر چه هستید؟ 

وی افزود: سخنم با رسانه‌های بین‌المللی است؛ آیا روزنامه‌نگارانی که در پخش زنده توسط اسرائیل به قتل می‌رسند و به دفاتر آنها یورش برده می‌شود، همکاران شما نیستند؟ 

رییس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: برای متوقف کردن باند قتل‌عامی که تنها برای آینده سیاسی خود تمام منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهد منتظر چه چیز دیگری هستید؟ 

اردوغان گفت: دولت اسرائیل با نادیده گرفتن حقوق اساسی بشر به طور آشکار علیه یک ملت دست به پاکسازی قومی و نسل‌کشی می‌زند و سرزمین‌ آنها را اشغال می‌کند. 

وی یادآور شد: اتحاد انسان‌های جهان همانگونه که ۷۰ سال پیش، هیتلر را متوقف کرد هم اکنون نیز باید نتانیاهو و باند جنایتکار او را متوقف کند.

اردوغان گفت: تشکیل کشور مستقل و یکپارچه فلسطین با یکپارچگی جغرافیایی و به پایتختی قدس شرقی را نمی‌توان بیش از این به تعویق انداخت.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

گسترش جنگ تبعات سنگینی برای کل منطقه دارد

۰۳ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۹:۵۶:۴۰ عراقچی: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر جنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner