روایتی ادیبانه از سی قصه‌ی شاهنامه فردوسی



روایتی ادیبانه از سی قصه‌ی شاهنامه فردوسی





آفرین فردوسی (سی قصه از شاهنامه فردوسی) شامل قصه‌هایی از شاهنامه است که با هدف آشنا کردن خوانندگان با شاهنامه و تشویق او برای مطالعه این کتاب سترگ منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب آفرین فردوسی (سی قصه از شاهنامه فردوسی) نوشته محمدجعفر محجوب با قیمت ۳۸۰۰۰۰ تومان و ۳۹۰ صفحه ازسوی نشر مروارید منتشر شد.

محمدجعفر محجوب در شرح و توضیح داستان‌ها کوشش کرده تا سرحدّ امکان از متن شاهنامه استفاده کند چراکه هدف اصلی او آشنا کردن خواننده با این کتاب و آماده ساختن و تشویق برای روی آوردن به شاهنامه و خواندن متن کتاب است. اما نویسنده برای پرهیز از تفصیل بسیار و گنجانیدن بیت‌هایی که معنی آن‌ها بر خواننده روشن نیست خود به شرح بخشی از حوادث پرداخته و قلم خویش را جایگزین طبع روان و زبان سخنگوی استاد طوس کرده است.

جعفر محجوب در کتاب حاضر، که حاصل سال‌ها تحقیق و مطالعۀ او در شاهنامۀ فردوسی است، علاوه بر آگاهی‌ها و تحلیل‌هایی از زندگی و شخصیت فردوسی روایت‌هایی بسیار خواندنی از سی داستان تأثیرگذار شاهنامه، که کمتر دربارۀ آن‌ها بحث شده، به دست داده است. از جملۀ این داستان‌ها می‌توان به کاووس و ارمغان هاماوران، بیژن و منیژه، گشتاسپ و کتایون، یازده رخ، هفت خان اسفندیار، دیو سیاه و دیو سفید، قصۀ اسکندر و دارا، شاپور ذوالاکتاف و شماری دیگر اشاره کرد.

بیژن تلیانی



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در انواع سوت با عیار ۷۵۰ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner