تازه ها

مستند «بمب‌ها می‌آیند» رونمایی شد



مستند «بمب‌ها می‌آیند» رونمایی شد





مراسم گرامی‌داشت امیر سرتیپ عطاءالله بازرگان و رونمایی از مستند بمب‌ها می‌آیند توسط مرکز مستند سفیر فیلم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مستند بمب‌ها با هم می‌آیند، جدیدترین اثر مرکز مستند سفیر فیلم روز پنجشبه ۵ مهرماه در خلال مراسم آئین بزرگداشت و تجلیل از فرمانده قهرمان امیر سرتیپ عطاءالله بازرگان رونمایی شد. این مراسم که به توسط مرکز مستند سفیر فیلم در سالن مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی، میزبان مهمانان گرانقدری از جمله جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی هوایی هچون امیر باهری معاون سابق هماهنگ‌کننده نهاجا، میر ابوطالبی معاون سابق عملیات نهاجا و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امیر مافی فرمانده سابق تیپ شکاری نهاجا، امیر براتپور فرمانده عملیات حمله به اچ ۳، امیر بنی طرفی مدیرعامل سابق سازمان صنایع هوایی و جمعی از همکاران جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش، خلبانان هوانیروز و جهادگران جهادسازندگی بود.

در ابتدای این مراسم حسین کیانی طادی، مدیرعامل سفیر فیلم و محمد نجفی، مسئول کانون باقری ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان به نوبه خود از سردار سرتیپ عطاءالله بازرگان، قهرمان ملی ایران در حوزه خودکفایی صنایع هوایی، تقدیر به عمل آوردند. مدیر عالمل سفیر فیلم در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشت جز پرورش انسان‌هایی مثل آقای بازرگان، همین یک دستاورد کافی بود تا به آن افتخار کنیم و همین یک جمله کافی است.

در ادامه، مراسم با سخنرانی حسین بازرگان، فرزند گرامی سرتیپ بازرگان همراه شد. در بخش بعدی مستند بمب‌ها می‌آیند رونمایی شد.

پس از رونمایی از این اثر مستند، مهدی ملکی، کارگردان مستند به نمایندگی از عوامل ساخت فیلم از فرماندهان حاضر در جلسه به ویژه سرتیپ بازرگان تقدیر و تشکر کردند.

در بخش بعدی مراسم دکتر محمدرضا جاوید، افسر ارشد سابق حقوقی ارتش و از همکاران دکتر بازرگان، به بیان خاطرات و ویژگی‌های این فرمانده قهرمان پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود با یادآوری خاطراتی بیان کرد: «آقای بازرگان یکی از ویژگی‌هایشان این بود که روح جمعی را احیا می‌کرد و به نوعی در آدم‌ها حلول می‌کرد؛ امیر بازرگان از جمله‌ی این آدم‌هایی بود که در جهاد خودکفایی این روح جمعی را احیا کرد. مهندس بازرگان این توانست روح جمعی را ایجاد کند تا بعدها از دل جهاد خودکفایی پروژه‌های بیرون‌اید که هواپیمای کوثر و دیگر پروژه‌های بزرگ یکی از آن‌ها هستند.»

ایشان در خاطراه‌ای دیگر شمایل اخلاقی مهندس بازرگان را اینگونه توصیف کردند: «در یکی از جلسات چاپ رادار ایشان صحبت می‌کردند، من از صحبت‌های ایشان یادگرفتم که باید به همه‌ی آدم‌ها توجه کنید؛ ایشان می‌گفتند که شاید پیروزی‌ای که خدا برای شما قرار داده است در آن متخصص‌ترین آدم نیست بلکه در آن بی‌تخصص‌ترین آدم است؛ آن فردی که در یک پروژه جلوی در زنجیر می‌اندازد. شاید خداوند موفقیت شما را به خاطر او قرار داده است. نگاه انسانی ایشان به همه‌ی پرسنل بود».

در بخش پایانی مراسم با حضور فرماندهان گرانقدر نیروی هوایی و مدیرعامل سفیر فیلم از امیر سرتیپ دکتر عطاءالله بازرگان با اهدای تندیس، تابلوی نقاشی و لوح نفیس خطاطی تقدیر به عمل آمد.

اولین اثر مستند مهدی ملکی، کارگردان مستند بمب‌ها می‌آیند، روزهای رمضان سال ۱۳۶۴ را روایت می‌کنند. روزهایی که صدام ایران را با سلاحی پیشرفته تهدید می‌کرد و مهندسان قهرمان نیروی هوایی می‌بایست با ارقای توان پدافندی کشور در مدت زمانی کمتر از ۲۰ روز جنگنده‌های عراقی را ناکام کنند.

مستند «بمب‌ها می‌آیند» جدیدترین ساخته مرکز مستند سفیر فیلم است که روز یکشنبه ۸ مهرماه از ساعت ۲۲ از شبکه افق مهمان خانه‌های ایرانیان خواهد شد.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نحوه عملکرد بمب‌ های سنگر شکن یا بانکر باسترِ ۵۰۰۰ پوندی یا حدودا ۲.۵ تنی GBU-28 + فیلم

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner