با توسعه هوش مصنوعی صد ساله‌های جهان بیشتر می‌شوند


رییس اتاق مشترک ایران و اتریش:

با توسعه هوش مصنوعی صد ساله‌های جهان بیشتر می‌شوند





رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با تاکید بر دستاوردهای هوش مصنوعی بر علم پزشکی از افزایش عمر بیشتر انسان ها به بیش از ۱۰۰ سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، نریمان صدری، رییس اتاق مشترک ایران و اتریش امروز در همایش آینده پژوهی هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور در اتاق بازرگانی ایران با تمرکز بر دستاوردهای هوش مصنوعی در علم پزشکی گفت: هوش مصنوعی در سه تا دهه گذشته تغییرات شگرفی در علم پزشکی ایجاد کرده و توانسته طول عمر ما را افزایش دهد تا جایی که با ارتقای این فناوری ها امروز از هر سه نفر که زیر ۵۰ سال عمر دارند  دو نفر آنها صد سالگی را خواهند دید و در میان آنهایی که بالاتر از ۵۰ سال عمر دارند از هر سه نفر یک نفر این شانس را خواهند داشت. 

وی افزود: این فناوری ها تشخیص بیماری را از چند ساعت به چند دقیقه  کاهش داده اند، در آینده نه تنها آزمایش ها سرعت بیشتر خواهد داشت بلکه هوش مصنوعی به پزشک  کمک می کند که همراه با مدلسازی درست ریاضی براساس سن، جنس قومیت و بیماری های زمینه ای بیمار بهترین تشخیص را بدهد. 

صدری ادامه داد: تست های آزمایشگاهی نیز در پزشکی آینده متفاوت از امروز خواهند بود، امروز تشخیص تصویر برداری با ام ار ای و سی تی اسکن و سونوگرافی تشخیص را ارتقا داده اما در آینده با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در پزشکی این امکان فراهم می آید تصویر به صورت ۴D در اختیار پزشک قرار گیرد‌.

رییس اتاق مشترک ایران و اتریش خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی جراحی می تواند به صورت رباتیک انجام شود. اکنون ربات داوینچی به جراحان کمک می کند که از طریق منافذ بدن تجهیزات جراحی را به داخل بدن می فرستد، این فناوری حتی امکان جراحی از راه دور را فراهم آورده است همچنین امروز جراحان دستیار جراحان هستند اما روزی ممکن است آنها جراح و انسان دستیار باشد.

وی اظهار کرد: در آینده تمام داده های علم پزشکی در بیگ دیتا قرار می گیرد و این از میزان خطاهای پزشکی می کاهد و در نهایت در پی همین دستاوردهاست که ادعا می شود از این پس بیشتر ما صد سالگی را خواهیم دید. 

 



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

فرصت خوب تن هاخ برای خروج از بحران/ تاتنهام میهمان خوبی است!

۰۸ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۷:۲۹:۳۰ بازی بزرگ هفته جدال منچستر یونایتد و تاتنهام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner